Min på 8 er SÅ irriterende mht til det at hilse godmorgen, han hilser nemlig sjældent igen, hvilket gør mig fuldstændig rasende - synes det er noget så flabet!!
Og HVER eneste morgen må jeg sige HØJT godmorgen til børn og voksne der hilser på hos, for ligesom at fjerne fokus fra min irriterende søn der bare ikke gider hilse. Ham på 6 nærmest råber GODMORGEN til alle på sin vej....også dem der går over på den helt anden side med flere hundrede meter mellem os :laugh:
Jeg har jo forklaret min søn 600 gange at man SKAL sige godmorgen, at det er almen høflighed og at det kan virke stødende ikke at få et 'godmorgen' retur....
Nå dét så er sagt, så er voksne altså også underlige! Kan ikke tælle hvor mange gange jeg har hilst godmorgen, uden at få et godmorgen retur - og så hilser jeg så ikke på DEM mere :laugh:
Heldigvis hilser flertallet med et smil, men der ER altså også nogle få der bare glor åndssavagt.
Og så synes jeg generelt af folk har fået en UTROLIG kort lunte. Man skal ikke stå meget i vejen, så bliver der sendt onde øjne eller udbrudt høje klagende suk..
Og enig web, der er mega forskel på DK og USA hvad angår høflighed.
Her kan man næsten bo anonymt i en opgang gennem 20 år :laugh:
Jeg er vant til, at når man flytter ind et nyt sted, så går man enten rundt til sine naboer og hilser og præsenterer sig selv. Og når man det ikke lige de første dage, jamen så kommer naboerne selv og byder velkommen og præsenterer sig selv, ofte med en buket, noget hjemmebag eller andet hyggeligt.
Det har jeg ALDRIG oplevet her. Kun at jeg selv har været rundt for at fortælle at jeg er flyttet ind. Og det sjove er, at når jeg har gjort det, så bliver folk rigtig glade og knævre derud af og er i virkeligheden glade for præsentationen. De kunne bare ikke selv drømme om at gøre det :laugh:
- jeg byder også folk velkommen hvis de flytter ind.
Så lidt amerikansk er jeg da endnu :)
Anmeld