Doven søndag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

699 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

kongster-vb

Efter at have haft 3 børn det sidste døgns tid (2 egne + overnattende gæst) har vi pludselig ingen! Det ene barn er til fødselsdag og det andet tog med gæsten hjem. Jeg ELSKER når jeg uventet har 3 timer på en solrig søndag hvor jeg kan gøre præcis hvad jeg vil. En sjælden luksus. Så efter kvalitetstid med min mand og efterfølgende lur drikker jeg nu kaffe og surfer og han spiller klaver. Vi er ret gode til at nyde vores børnefri tid og ikke være ret fornuftige (man kunne jo også lige vaske tøj, gøre rent, købe ind, ordne tagrender, sortere sokkeskuffen). Sådan en eftermiddag uden planer og med en bog eller computeren er altså guld værd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Titte-vb

Her bruges tiden lige nu på at sidde på terassen og nyde forårssolen!!

Anmeld

6. marts 2011

Niatza-vb

Jeg er mos!! Ungerne leger ovenpå, de har savnet hinanden og jeg har smidt benene op i bare lige 10 minutter. Jeg har været i en hal hele weekenden. Fredag aften åben fredags træning. Athena styrter rundt med de større konkurence gymnaster og suger til sig. Nicklas havde en kammerart med og Zaki hærgede deres tv stue. Lørdag-søndag passede farmor drengene så de slap for mere hal. Lørdag stod på opvisning, hvor en eller anden i et vanvidsanfald havde meldt mig som redskabsslæber mellem holdene. Det er hårdt!! og idag har stået på klubmesterskaber. Hun elsker det, men dårlig samvittighed overfor drengene ( som har elsket at være ude ved farmor på drengetur) gad vide om ejg lærer at balancere det eller hun mister interessen først??

Anmeld

6. marts 2011

Johannamor-vb

Vi har holdt fastelavn for ungerne på vejen her til eftermiddag. Det er blevet en tradition - bor jo i Sverige, hvor det ikke er noget, man gør - og så fandt vi for et par år siden på at indføre det som senvinterhygge, hvor man møder naboerne for første gang i nærmest månedsvis... Arrangementet er ikke stort, men det er ret populært blandt de naboer, der har småbørn - næste alle ungerne kommer, og de tager forældrene med: Vi hænger en tønde op med popcorn og små vingummiæsker, og så bliver der slået katten af tønden ude i gårdhaven foran huset. I år var første gang ungerne uden voksenhjælp fik banket hul på tønden - der var 15 unger i dag, og den ældste er vel 7-8 år gammel. Bagefter er der hjemmebagte fastelavns boller, saft til ungerne og kaffe til de voksne - og det foregår indendørs. Vi sludrer lidt og efter 1 1/2 time er de sidste gæster gået. Og så skal vi rydde op... Alt i alt er det jo et arrangement, der tager det meste af dagen for mig - og noget mindre for børnene. Den store har været til fodbold og derefter til fødselsdag hos et par klassekammerater, og den lille har været til fødselsdag hos en veninde - så vi har haft en rigtigt social dag. Dejligt!

Anmeld

7. marts 2011

Pia S-vb

Jeg har også ligget på sofaen - men det er fordi influenzaen har holdt sit indtog her :( Jeg har meget ondt af mig selv og håber det snart er overstået. Men dejligt at kunne se ud på solen!

Anmeld

7. marts 2011

als-vb

vi var til fastelavn hos min søster. Tøsen nægtede pure at tage tøjet på, men fair nok så løb hun bare rundt i leggins og en trøje. Det var rigtig hyggeligt også selvom hun heller ikke gad slå til tønden. Men de to store drenge der var der syntes det var fedt de kunne slå ligeså tosset til tønden som de ville. Der måtte dog voksenhjælp til for at få hul på tønden.

Anmeld

7. marts 2011

Kirle-vb

Uh havde megatravl søndag. Vi holdt brunch søndag formiddag - for havde lige glemt fastelavn lå så sent i år :silly: - så var ude og slå til tønden lørdag men det var så skuffende at vi måtte ud igen søndag. Så op og lave mad, brunch, fastelavnsfejring og så hjem og rydde op. Alt i alt en dejlig dag med masser af sjov og socialt samvær men hold da op hvor jeg savner min opvasker på sådan en dag! ;)

Anmeld

7. marts 2011

syvsover-vb

Vi fik gjort rent, begyndt at sotere i legetøjet, og ellers slappet af. Og så var vi ude og nyde det gode vejr alle tre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.