Med mor på arb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.315 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

syvsover-vb

I dag har jeg haft min lille verdensmand til søn med på arbejde.JEg skulle møde kl 6 i morges så jeg kunne ikke nå at aflevere, da jeg først kan gøre det 6:15. Så Martin måtte med i dag. Det gik rigtig godt, men jeg må indrømme det er ikke noget jeg gør mere end højst nødvendig, for med udafregerende beboer (jeg var på den ene i dag pga sygdom), sygdom i huset og skiftenene beboer i løbet af dagen så var der nok at holde øje med. Men Martin han tog det hele i stiv arm, hjalp hvor han kunne, og så var vi jo i snuzelhuset (et sansehus med flere rum med forskellige snaseoplevelser) det var bestemt noget den lille verdensmad syntes hørte til højdepunktet i dag, men bare det at man har været med mor på arb så er man altså sej. Men han har godt nok fået en træt mor med hjem HIHI :silly: :side: :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

kongster-vb

Lyder som om han i hvert fald har haft en god dag. Jeg tror også det er godt at ungerne ser hvad det egentlig er vi laver når vi er på arbejde. Nu underviser jeg, så det kan være svært at have børnene med. Jeg har dem nogle gange med på kontoret, hvor jeg sidder og forbereder mig og de kan hjælpe til med at printe materialer og samle det og den slags. De synes det er hyggeligt i et stykke tid og så keeeeder de sig som regel. Jeg har også haft datteren med til undervisning på universitetet (mit 'bi-job') og det gik fint. Hun kedede sig lidt, men fik masser af opmærksomhed fra mine søde studerende og kantinedamerne, som gav hende slik. Og så løb hun rundt på gangene og havde sjov. Når jeg er i virksomheder og undervise (mit rigtige job) kan jeg ikke have børn med.

Anmeld

7. marts 2011

Pia S-vb

Jeg har haft sønnen med rigtig mange gange. Han elsker det. Han kan nemlig få lov til at spille computer hele dagen! Nu synes han det er mere spændende at være alene hjemme. Så med mindre han er meget syg og jeg bliver hjemme, så får han lov til at være alene hjemme! Jeg tror, som Kongster, at det er vigtigt for vores unger at se og opleve hvad vi egentlig laver på jobbet!

Anmeld

7. marts 2011

syvsover-vb

Jeg mener også det er vigtigt for vores børn at de ved hvad vi foretager os når vi er på arb. Det er bestemt heller ikke sidste gang jeg tager ham med, meeeen det bliver ikke noget jeg ofte vil gøre, kun en gang imellem, for vi har nogle beboer der virkelig kan være temmelig udafreagerende, og det kan være hårdt for en lille mand at forstå, ligesom det kan være utroligt svært at forstå at deres udviklingsalder er så lav, når de er voksne mennekser. Men det gik nu over alt forventning, han har haft en skøn og dejlig dag, med masser af gode oplevelser, og så har vi siden snakket rigtig meget om hvordan man kan være baby selvom man er voksen. (flere af vores beboer er 2-6 mdr i udviklingsalder), hvilket jo er en sund dialog. Pia hvor gammel er din søn, siden han er så stor han kan være alene hjemme.

Anmeld

7. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Jaaaah okay, dér må jeg så melde pas :laugh: - jeg vil da nødigt give dem en forskrækkelse. Min min kæreste tager dem OFTE med på arbejdet (når han har fri), så de kan spise shawarmaer og drikke cola til de segner :) Og de ELSKER DET. Bare de ikke får ideer om at arbejde der engang

Anmeld

7. marts 2011

syvsover-vb

Helene hvad laver du siden det ville give dem et chok. Lyder lækkert med din mands arb, tror alle børn gerne vil have sådan en far :P Martin er ofte med hans far ude og køre lastbil, så han ved godt hvad far laver, og nu også hvad mor laver.

Anmeld

8. marts 2011

Pia S-vb

syvsover skrev:
Pia hvor gammel er din søn, siden han er så stor han kan være alene hjemme.
Han er 11 og er kun alene hvis han ikke er meget dårlig.

Anmeld

9. marts 2011

Fru_Hansen-vb

Lyder hyggeligt med en dag med mor på job. Hvor gammel er din søn ??.

Anmeld

9. marts 2011

Laurie-vb

Det er bare SÅ hyggeligt, at kunne have éns børn med på jobbet... så de ved lidt om,hvad man laver... Jeg har haft de to store (de var så helt små) med, da jeg underviste på aftenskole en gang.. det var svært, for den lille var knap 11 md og kravlede alle steder. Heldigvis var det Juleafslutning, og eleverne var forstående. Min eks kunne jo ikke tage dem til personalemøde på jobbet.. tja... Jeg har noget arbejde som handicapledsager, og de har mødt nogle af de brugere, jeg går med i byen. Husker en dame på 60+ år som var udviklingshæmmet.. min yngste datter sagde at damen jo var normal... ja, i forhold til en lille pige, helt sikkert... men en voksen dame bryder ikke i gråd, fordi hun ikke kan få en is her og nu, vel? Mit 'nummer 2' har jeg engang taget med til Netto... hun var syg, og kunne ikke være alene hjemme. Jeg skulle møde tidligt... opfyldning osv.. cheffen var utilfreds, sagde at jeg skulle have kontaktet ham før... men altså... så var jeg kommet for sent, og det kneb jo altid med personalet. Min eks arbejdede ved DSB (stationer), og børnene har også været lidt med ham... ligesom jeg har været på min fars job... og det var hyggeligt, at se hvad det var for noget, han lavede... Men altså Helene... hvorfor har du ikke taget dine børn med ;)

Anmeld

10. marts 2011

syvsover-vb

Martin er 4, bliver 5 til juli. Det har gjort rigtig meget indtryk på ham at være med mig på arb, i morges spurgte han mig ad om mine beboer altid havde været så store og gamle eller om de havde været babyer ligesom ham, så det udløste jo lige en lille snak mere. Martin har også været med far ude og køre lastbil, men ikke med ude og ligge asfalt, da det er for farligt for ham. Jeg har den holdning at i det omfang det kan lade sig at gøre er det en rigtig god ide at de får indsigt i forældrenes arbejde, men det er jo vores arb, og der er jo en grund til at de er i børnehave hver dag, men en gang imellem er det sjvot at have en anderledes dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.