Første ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.531 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

m.kristiansen-vb

Hej alle, Ja så er der blevet bestilt ferie til Kreta sidst i maj hvor bettemand er lidt over 6 mdr. mine forældre skal med, men åh lige efter glæden over ferien havde lagt sig, meldte der sig en helt anden følelse... panik! en masse 'hva nu hvis' kører rundt i hovedet på mig... og har heller aldrig været på kreta før, er der nogle som vil dele ud af erfaringer :) vi skal bo i lejlighed så det er rigtig rart og praktisk... det jeg nok er mest nervøs for er flyveturen og de rutiner man endelig har fået banket op herhjemme.... :) Gode råd bydes hjertligt velkommen :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

kongster-vb

Min erfaring er, at det er super nemt at have helt små børn med på ferie. Tøsen var 5 mdr første gang vi var i Spanien. Det er naturligvis en anden ferie end når man bare er voksne, fordi der skal tages hensyn til babys spise- og sovetider (af den grund har vi ikke rejst ret meget med børnene da de var små, men mest været i sommerhus. Det tager vi så revanche for nu! Det har ikke været fordi ungerne ikke kunne rejse som små, men mere fordi jeg ikke gad være udenlands og så ikke kunne komme rundt og se alt det jeg gerne ville :-) ) Kreta er lækkert, så glæd dig endelig. Det er straks mere besværligt med en 2-årig i flyet, som ikke kan sidde stille og underholde sig selv. En baby er meget nemmere!

Anmeld

2. marts 2011

Webredaktøren-vb

Vi var også i Grækenland med datteren, da hun var 6 måneder. Vi havde et lillebitte oppusteligt børnebassin med som ved tog med til stranden. Hun havde lige lært at sidde og så kunne hun sidder der under en parasol og plaske med vand, for havet var lidt overvældende for hende ;) Udover at man selvfølgelig ikke kan ligge på stranden i seks timer i streg, så var der stadig mulighed for afslapning. Vi havde også en paraply-klapvogn med som hun kunne falde i søvn i, når vi var på restaurant om aftenen. Derudover er grækerne jo venlige, og på flere restauranter 'lånte' personalet hende og gik lidt rundt med hende :) Hav en dejlig tur!

Anmeld

2. marts 2011

Polyp-vb

Hvor på Kreta? Kretenserne har jo altså også små børn, så der er masser af muligheder fuldstændig som i DK - bare husk solcreme...og I har selvfølgelig husket at lillemanden skal have sit eget pas, ikke?

Anmeld

2. marts 2011

m.kristiansen-vb

OKay jamen det lyder jo rigtig godt :) Glæder mig selvfølgelig også idet at det er første gang på destinationen.... åhhh kan skisme ikke huske navnet, men det var noget der startede med P og som lå 12 km fra Chania.... åhh ja det er rigtigt skal sgu ha lavet et pas til ham :D ku dælme ha været kønt hvis vi stod i lufthavnen uden det.... Mange tak for råd :kiss:

Anmeld

2. marts 2011

Spunk-vb

Vi rejste også første gang da spunken var 6 måneder. Jeg syntes, at det var en fordel at have de der færdige brikker med mme med til flyet - så fik hun en sutteflaske da vi lettede og landede for at undgå ørevrøvl. Og så er en suttesnor også en rigtig god idé, da det kan være svært at få fat i en sut mellem de smalle sæder. Jeg synes, egentlig at det var nemt. Vi kunne sagtens gå på restaurant om aftenen - spunken sov bare i sin barnevogn. Det bliver vist et større problem år, for hun vil ikke længere sove andet end lure i sin vogn og går allerede i seng kl. 18.30 :S Vi havde en bæresele med til lufthavnen, og det var også en fordel for det er få steder hvor man er så heldig som i Kastrup så de har låne-klapvogne.

Anmeld

3. marts 2011

m.kristiansen-vb

okay ja jeg har haft købt nogle af de der brikker og dem synes han vældig godt om :) men ja det jeg nok også frygter er at det bare gør vildt ondt i ørene men tror du ikke at en sut kanhjælpe også? Ja havde jo faktisk fået en bæresele af svigermor i julegave fordi hun kendte en der ku skaffe den billigere, men det er så gået i vasken så nu skal jeg vist selv ud og have købt en. puha lige en ekstra omkostning jeg ikke havde regnet med... Kan du anbefale en god bæresele?

Anmeld

3. marts 2011

Spunk-vb

Jo, en sut er sikkert nok. Anden gang vi fløj med spunken havde hun kun sut og der var intet - men jeg ved jo ikke om dit barn har følsomme ører. Nej, kan desværre ikke anbefale en bæresele. Vi havde lånt en babybjörn, men den var ikke særlig god. Tag et kig på slyngebarn.dk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.