Dårlig søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.975 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

itetzlaff-vb

Hej med jer alle :-) Min søn Christian er knap 18 mdr. og har nærmest altid været god til at sove. Men men men det har da lige forandret sig her på det sidste! I løbet af en nat (dvs. fra ca. kl. 20-07) er vi inde ved ham 4-6 gange, og det er ikke noget, som vi har været ude for før. Han er ikke ved at få tænder eller lignende. I dag skal han til lægen og vaccineres, og jeg får ham lige til at tjekke ørerne, når vi er der. Dog vil det undre mig, hvis det er det, for Christian piller ikke ved dem eller siger av. Der er ingen problemer med at ligge ham i seng om aftenen. vi har en hyggelig rutine, hvor min mand eller jeg børster tænder, hvorefter den anden læser godnathistorie med Christian på hans værelse, putter og synger godnatsang. Efterfølgende falder Christian enten i søvn med det samme eller snakker længe og sover. men hvad søren er det så, der sker om natten? For tiden udvikler Christian sig helt vildt. Måske er det det, der giver urolige nætter? Og måske er det noget, vi skal stå igennem, og så går det over igen? I forgårs sov han hele natten, men i nat kammede det helt over. Er der nogen af jer, som har forslag til, hvad det kan handle om, og måske endnu vigtigere ideer til, hvad vi kan gøre for at komme tilbage til den gode søvn, vores søn sagtens kan have? Hilsen en træt Ida ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Elverpigen-vb

Hej Ida. Det kan godt være ørerne, vores datter på 18 måneder har lige fået lagt dræn i sine, og hun har aldrig taget sig til dem og sagt av, men vandtrykket kan godt side og trykke, og så vågner han op noget forvirret over hvad der sker med hans ører. Så det er godt du skal til lægen i morgen, for at få det tjekket. Men på den anden side kan det jo også være som du selv skriver pga. alt den udvikling han gennemgår pt. Så snak med lægen, kan måske give dig nogle svar på hvad der er galt med ham. :) Held og lykke.

Anmeld

2. marts 2011

itetzlaff-vb

Hm, lægen sagde, at ørene var lidt røde, men der var ikke betændelse, og det kan sagtens bare skyldes, at Christian er forkølet. Lægen rådede os til at hoplde øje, og hvis det ikke blev bedre, så gå til en ørelæge. Så jeg blev ikke meget klogere! Hilsen Ida.

Anmeld

2. marts 2011

delfin-vb

kender du det med tigerspringene? De perioder, hvor der sker så meget inde i det lille barn, at det knap kan følge med... det kunne være det - I kan prøve med lidt blid musik om natten (vi bruger Gonat baby - i Glad baby serien) lidt massage og et bad kan også hjælpe en lille natspjætter :) vores lille søn på 10 måneder har faktisk sovet igennem (fra 19.30 til 7.30/8.30)hver nat fra han var ca. 5 måneder på den recept ;)

Anmeld

3. marts 2011

itetzlaff-vb

Ja, jeg kender tigerspringene, og der er et omkring 17 mdr's alderen, så det kan sagtens være det. Din ide lyder god. Hvordan gør du rent praktisk? Er der musik hele natten, lige fra han bliver lagt til han står op? Massagen vil jeg prøve, det er altid en god ting. I nat sov Christian okay (vi var inde ved ham 2 gange, så måske er det på vej den rigtige vej - I hope!!) Hilsen Ida.

Anmeld

7. marts 2011

delfin-vb

hej Ida. ja, vi har musik hele natten. tit er det stilhed, der vækker mere end larm :) vi bruger en dvdafspiller, så den kan køre på repeat og så stille, at han ikke bliver genert af det. og så er der babyyoga, der får dem til at slappe af og blive et med kroppen - det skulle også virke på nattesøvnen ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.