Dårligt humør af p-piller Cerazette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.008 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

2860-vb

Hej Håber der sidder et par stykker, som kan dele deres erfaringer mht. prævention. Jeg startede for en måned siden, med at tage p-pillerne Cerazette. Dem valgte jeg, fordi jeg gerne vil undgå fuld dosis hormoner i almindelige p-piller. Nu er der så gået en nåned, og jeg (og min mand) kan konstarere, at jeg har fået det vildeste temperament. Jeg tænder helt af fra 0 til 1000 på et split sekund. Jeg har været fysisk træt og jeg har ingen sexlyst, jeg taber håret og jeg har haft hævet lymfer bag øret i tre uger. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Meget taler dog for, at jeg bare må stoppe med at tage dem - men jeg tænker, hvad nu hvis deisse bivirkninger stabiliserer sig i løbet af næste måned. Jeg kan heller ikke overskue, hvad jeg så skal vælge af prævention. Jeg har overvejet spiral(hormonfri), men jeg lider af kraftige mens smerter og jeg har hørt, at det kan risikere at forværre mens smerterne. Har du nogle gode erfaringer - som du vil dele,så er jeg meget interesseret :-). Takker Sunshine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Synes det lyder underligt hvis p-pillerne skulle give alle de symptomer på blot 30 dage - er du sikker på du kan udelukke andre sygdomme? - symptomer på andre sygdomme kan jo komme lige så pludseligt, og så får p-pillerne fejlagtigt skylden fordi det lige 'falder sammen'..... Spiral almindelig, er en rigtig skidt ide hvis man i forvejen enten bløder meget og/eller lider af mensessmerter. Man plejer faktisk at anbefale en hormonspiral i lige præcis de tilfælde, og hormonspiralen giver samlet set mindre hormon i kroppen end p-piller, da hormonerne primært virker lokalt i livmoderen. Og i langt de fleste tilfælde bliver menses minimal eller ophører helt, hvilket de fleste er rigtig godt tilfredse med, da de både slipper for selve menses, mensessmerter og præmenstruelle symptomer/problemer...... Synes du skulle få en tid hos din læge, for hævede lymfekirtler er IKKE en kendt bivirkning fra p-piller.

Anmeld

27. februar 2011

2860-vb

Hi Jeg forstår fuldt ud, hvad du mener. Jeg har før taget p-pillerne Yasmin igennem mange år, uden at opleve dette. Jeg tror dog, at de symptomer jeg har, kommer fra mine nye p-piller - for det humør udbrud jeg oplever - minder om dem jeg havde, da jeg stoppede med at tage p-piller og blev gravid. Jeg var hos lægen for to uger siden, mht lymferne, og jeg skulle lige se tiden an. Hævet lymfer er jo ikke så mærkeligt, hvis min krop ikke bryder sig om det, der sker i kroppen. Så er lymferne jo blot et tegn på at imunforsvaret er på lidt overarbejde. Jeg kan dog sige, at humøret og sexlysten er maaaarkant ændret efter jeg er startet på p-pillerne. Hvilket jeg har hørt fra andre, godt kan være helt almindeligt, og så skulle det så forsvinde efter man har taget p-pillerne i 3 måneder. Jeg ved bare ikke, om jeg kan holde det ud længere. Har du selv erfaring med hormon spiralen? Jeg tænker - mht. bivirkninger?

Anmeld

27. februar 2011

Polyp-vb

Jeg har hormonspiralen Mirena - og eneste problem jeg har (haft om to uger) er, at den ikke holdt i 5 år, så nu får jeg en ny - efter 4 år. Men 4 år stort set uden blødninger, PMS etc...efter mange mange år med voldsomme og langvarige blødninger, smerter, hævet krop etc...så jubbbbbbbbbbbbbbbbbbiiiiiiiiiiiiiiii - selv om jeg kun har fået den pga blodprop - og derfor ikke må bruge anden prævention (end kondomer, pesar og at holde knæene samlet ;-))

Anmeld

3. marts 2011

2860-vb

.... Status - i søndags besluttede jeg ikke at spise videre på pillerne! Det har betydet, at jeg har oplevet en markant bedring i mit humør og min energi de sidste par dage. - og min mand har også kommenteret at han oplever, at hans kone er ved at være tilbage :-). Det kan godt være, at pillerne er gode for andre, for mig har det været en frygtelig erfaring. Jeg vil nu undersøge muligheden for spiral. Jeg er iværtfaldet mega glad for mit valg i søndags :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.