Flyttr fra hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. februar 2011

basseanit-vb

Hej! Håber der nogen der kan hjælpe mig. Mig og min kæreste k igennem 5 år, har valgt at flyttet hver for sig. pga. han har en psykisk lidelse, som gør at han er svær at leve sammen med. Han er ved at trække mig ned også. Jeg har en søn på 5½ år, som ikke ser sin biologiske far. Han kalder k for far, da han har været der siden han var ½ år. Min søn ved godt han har en anden far. Mig og k er blevet enig om at vi fortsat vil være sammen,selv om vi flytter hver til sit ( men vi ved hvis godt hvor det bære hen på længer sigt ) Det er frustreret at vi skal flytte fra hinden pga en sygdom, for vi elsker begge hinanden. Men jeg bliver nød til at tænke på hvad der er bedst for mig lige nu. Så er det jeg mangler nogen råd til hvordan fortæller vi vores søn på den bedst måde at vi flytter fra hinanden...? Tak :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

kongster-vb

Åh den er svær og jeg ved ikke hvordan man gør. Min umiddelbare tanke er, at det er godt at være så ærlig som muligt overfor drengen. Fortælle ham på en alderssvarende måde hvorfor I bliver nødt til at flytte fra hinanden. Gerne lægge stor vægt på at I stadig er glade for hinanden og at din kæreste stadig er rigtig glad for drengen. Og så gætter jeg på at din kæreste skal blive ved med at se drengen ikke? Det er nok vigtigt, når han nu har en far-rolle overfor knægten.

Anmeld

26. februar 2011

Webredaktøren-vb

Enig med Kongster her - vær så ærlig som overhovedet muligt. Det er svært for jer som voksne, og selvfølgelig bliver det også rigtigt svært for ham at forstå. Understreg at det intet har med ham at gøre, og som Kongster skriver, at I stadig holder meget af hinanden, men at I alle vil blive gladere ved ikke at bo sammen, selv om det måske er hårdt i starten. Held og lykke med det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.