navn; er martine altfor mærkelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.886 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

annejose-vb

hei piger. Jeg er ny på forumet :) Grunnen til at jeg skriver her, er at jeg overvejer å kalle min datter martine da jeg er norsk og dette er meget brukt i norge. Min mann synes det lyder meget smukt, men min mann kenner ikke det navn, og heller ikke min manns familie. Tror dere min datter vil få det besværlig her i danmark med det navn, i skole og sånn? Lyder det merkelig synes dere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Pia S-vb

Jeg synes det er et fint navn. Hvis I kan lide det, så brug det! Folk hedder det mest mærkelige i dag, så jeg tror ikke, nogen som helst vil undre sig over navnet! Tror det blev brugt en del i gamle dage i DK!

Anmeld

23. februar 2011

kongster-vb

Hej og velkommen til. Jeg synes det er et fint navn. Det er ikke helt ukendt i Danmark - jeg kender to piger, der hedder Martine. Det er ikke så almindeligt og det er lidt gammeldags, men det er navne som Dagmar, Selma og Valdemar jo også og de bliver flittigt brugt i Danmark. Der er ingen tvivl om at det er et pigenavn eller om hvordan det staves og det er ikke noget mærkeligt navn, så kald du endelig din datter det.

Anmeld

23. februar 2011

Bellabøffen-vb

Hejsa! Jeg synes det er et super fint navn, kan sagtens bruges i DK. B)

Anmeld

23. februar 2011

Webredaktøren-vb

Jeg kender også en enkelt, der hedder Martine og personligt synes jeg, at navnet har en smule mere kant end Tine og Tina... som jeg jo selv hedder ;)

Anmeld

23. februar 2011

Webredaktøren-vb

Hej Jeg kender en enkelt pige somhedder Martine og synes også at det er et smukt navn. Jeg tror ikke at jeres datter vil være i risiko for at blive drillet med sit navn mere end andre børn. Hvis børn vil drille kan de lave hvad som helst om. Hvis i begge synes at Martine er et godt navn og vil passe til jeres lille datter så synes jeg at i roligt skal vælge dette. Tænk ikke på hvad din og din mands/kærestes familie synes om det :)

Anmeld

23. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Synes Martine er er lækkert navn - jeg kender også to Martine'r, en i Danmark og en i Sverige, begge super herlige kvinder :) Da mine drenge valgte deres søster skulle hedde Dina, tænkte jeg også at det måske var et underligt navn i Danmark, men det er blevet accepteret totalt selvom det vist nok er norsk. Og der er også kommet en Dina til....Dinas pædagog fra vuggestuen valgte også at bruge navnet Dina da hun selv fik en datter her for 6 mdr siden, så det smitter også :laugh:

Anmeld

23. februar 2011

Spunk-vb

Jeg kender også en enkelt Martine, så helt ualmindelig kan det vist ikke være. Jeg synes at det er kønt, og det er på min liste, hvis der skulle komme et barn til :) Velkommen til.

Anmeld

23. februar 2011

Niatza-vb

Martine tror jeg er blandt de navne der kan komme retur, ligesom mange af de andre gamle navne. Kender en enkelt lille pige på 10 måneder der hedder det.

Anmeld

23. februar 2011

desirefinck-vb

Velkommen til :) Jeg syntes det er et rigtig smukt navn. Som de andre siger,skal i kalde hende det som i syntes vil passe hende.. Vores datter skal døbes den 5 marts og hun skal hedde Frigga, allerede nu har det givet nogle små misforståelser da mange tror vi siger Frida.. Men der vel nok altid være nogle misforståelser omkring lidt anderledes navne.. Men det må man jo tag som det kommer.. Syntes i skal holde fast i navnet Martine..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.