Hvilke milepæle hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.965 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Webredaktøren-vb

Husker i de første skridt og jeres børns andre milepæle? Jeg husker især børnenes skridt som henholdsvis 13mdr. Og 10 mdr. Gamle som stort. Ellers var det skønt, da de smed bleen, da de var 2,5 og det tårevædede farvel til sutterne efter 3-års fødselsdagen. Hvilke milepæle var størst for jer og hvornår pressede i på for at tage afsked med ble og sut?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

kongster-vb

Se det er jo frygteligt pinligt, for nej, det gør jeg ikke :blush: Selv da de var 3-4 år gamle og folk spurgte mig hvornår de kunne sidde selv, gå, tale osv var jeg helt blank. 'Øh hvornår kan børn normalt det? Okay, det var vist ca deromkring'. Jo, jeg kan huske at de gik som ca et år og ca lidt over et år gamle og jeg kan huske samtaler jeg har haft med datteren da hun var omkring 2½ så der må hun jo have kunnet tale og forstå ret meget og jeg kan også godt huske at folk var forundrede over så godt hun talte, men så stopper det også. Engang troede jeg at det var helt unødvendigt at skrive den slags ned, for det ville da for evigt være brændt ind i mit moderhjerte hvornår de tabte den første tand, men det er altså forsvundet fuldstændigt. Og jeg skriver stadig ikke ned, men gemmer en masse af de små sedler de skriver til mig, tegninger, ønskesedler og den slags. Det er sjovt at kigge på senere

Anmeld

23. februar 2011

Spunk-vb

Altså spunken er jo ikke så gammel endnu, så jeg kan godt huske hvornår hun begyndte at gå - og også hvornår vi opdagede de første tænder. Men meget andet er allerede gået i glemmebogen - f.eks. hvornår hun rullede første gang eller selv satte sig op. Heldigvis har jeg skrevet i den babybog vi fik af min svigermor - men nogle ting har jeg måttet sjusse mig frem til... :blush:

Anmeld

23. februar 2011

Niatza-vb

Jeg kan huske Athena var 7 år og 2 måneder da hun tabte hende første tand ( og lader været med at nævne hun er 7 år og 4 månender nu) Kan huske Nicklas første tand fordi det var juleaften, 6 dage før han blev et år. Men har barnets bog og skrevet det ned, såeh dårlig hukommelse er ikke en begræsning. Ellers kan jeg kun huske det der har været bekymrende. F.esk var Athena 1 ½ inden hun gik, hun er hybermobil så der var meget obs på det. Eller da Nicklas blev afsluttet på lunge ambulatoriet, det var tilgengæld en mærkedag der er værd at fejre. Kan huske fødselsklokkeslet, men ikke dåbsdage. Kan heller ikke huske datoen for første skoledage, jo årstal og måned B)

Anmeld

23. februar 2011

kongster-vb

Fødselsvægt og længde og den slags har jeg også glemt alt om. Kan huske ca klokkeslet.

Anmeld

23. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Indrømmer at jeg hverken kan huske længde, fødselsvægt, hvornår de fik tænder, hvornår de kravelede eller hvornår de gik.....aner heller ikke hvad tid de blev født, husker kun en af de store fordi han blev født kl 18.18 :laugh: - meeeen jeg har det jo nok liggende et sted, alt vedrørende fødslen.... Milepælene er jo konstante. Vuggestuestart, børnehavestart, skolestart, fritidsordning, alene i trafikken, alene på cykel, knallertkørekort, overskæg og kærester, førerbevis til bil, flytte hjemmefra, egne lejligheder.. børnebørn mm.

Anmeld

23. februar 2011

Niatza-vb

kongster skrev:
Fødselsvægt og længde og den slags har jeg også glemt alt om. Kan huske ca klokkeslet.
Jeg 'snyder' når det kommer til fødselsvægt 4100 gr og 53 cm. Andre str kan jeg åbenbart ikke få børn i

Anmeld

23. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Indrømmer at jeg hverken kan huske længde, fødselsvægt, hvornår de fik tænder, hvornår de kravelede eller hvornår de gik.....aner heller ikke hvad tid de blev født, husker kun en af de store fordi han blev født kl 18.18 :laugh: - meeeen jeg har det jo nok liggende et sted, alt vedrørende fødslen.... Milepælene er jo konstante. Vuggestuestart, børnehavestart, skolestart, fritidsordning, alene i trafikken, alene på cykel, knallertkørekort, overskæg og kærester, førerbevis til bil, flytte hjemmefra, egne lejligheder.. børnebørn mm.

Anmeld

24. februar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Husker de første rigtige ecco-sko - hun blev lige pludselig stor og skulle starte i DP. Ellers er det første svømmehalstur og da hun lærte at sige; mmmor! Troede også jeg havde styr på tænderne - fik bildt nogen ind hun havde 4 tænder i undermunden inden hun blev 1 år - har så lige set billeder fra hendes 1års fødselsdag. Hun havde kun 2 i undermunden. Mvh Ditte med Alma 16mdr (der stadig har en del i frisk erindring)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.