Ja, det er dejligt, når man ser, at ens barn evner at tænke på andre og gøre noget for dem!
Selv havde vi den oplevelse for et par uger siden, da ungerne var stået op en lørdag og sad og så tv, mens vi blev liggende under dynerne og sov videre. Da vi kom ned af trappen en times tid senere havde den 6-årige sørget for morgenmad til både sig selv og lillesøster: Rugbrødsmad med smør og spegepølse til sig selv og havregryn med rosiner, müsli, cornflakes og mælk til lillesøster - præcis som hun bedst kan lide det.
Det fik han så også en præmie for: Da jeg var på indkøb senere på dagen købte jeg en bog til ham... og den viste sig at være et hit! Jeg syntes, at han trængte til lidt inspiration til at læse 'historier' - han er nemlig mest glad for børnefagbøger. Jeg købte så en 'Lasse-Maja-bog' (svensk børnekrimiserie), og det viste sig, at lige præcis den bog havde flere af hans klasseklammerater snakket om, da de forleden skulle snakke om deres yndlingsbøger. Det lykkedes altså at finde noget, som han ønskede sig - uden at han vidste det!
Anmeld