før-forårsmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.676 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Johannamor-vb

Jeg er kørt fast i de samme retter igen og igen - og er efterhånden træt af vintermad. Er der nogen, der har gode tips til sund og lækker hverdagsmad, der begynder at smage af forår? I dag fik vi kyllingefilet, hvor tilbehøret (flødekartofler & æblekompot) var rester af nytårsmiddagen og blev hevet ud af fryseren. Dertil lavede jeg en hvidkålsalat med appelsin, pære, mandler og dressing af citron, eddike og honning. Egl. lækkert nok, det smager bare af vinter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

syvsover-vb

Uha sad her i dag og drømte om en porretærte med salat der indholdte forårsløg til, så det tror jeg vi skal have snart. For mig er forårs løg et ten på snarlig forår, så dem tror jeg at jeg skal ahve fat i

Anmeld

21. februar 2011

kongster-vb

Åh hvor er jeg også træt af rodfrugter og frosne grøntsager. Jeg vil have salat og friske agurker og tomater og jordbær og nye kartofler! Har desværre ingen guldkorn for vi kører også surt rundt i det samme og det samme. Dog vil jeg prøve at lave nogle supper, for det har vi ikke fået så meget af her i vinter

Anmeld

21. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Jeg synes forårsmad er = wokretter. Og der kan man jo tage lige præcis det grønt man forbinder med forår, og ellers komme det kød i man lige synes passer...og så kan man enten lave det med sur/sød sovs, karrysovs, østerssovs, toppe med cashewnødder osv osv...og så en omgang ris eller nudler til. Er der noget tilbage smager det godt dagen efter hvis man lynsteger hele molevitten.... Men ellers enig, synes også vi står lidt i stampe på madfronten.

Anmeld

21. februar 2011

Johannamor-vb

Ja, det er rigtigt: forårsløg er friske og sprøde og smager af forår - det kan være, jeg skulle købe et bundt og drysse det i salaten. Wokmad er manden bedre til end jeg, hvis grønsagerne skal være helt sprøde, så det må jeg sætte på madplanen en dag, hvor det er hans madlavningstur. Til gengæld bruger han oftere frostgrønsager og mere kål end jeg, så jeg må udvælge grønsagerne, så de kan blive 'den rigtige forårsslags' efter mine ønsker. Iøvrigt: Min søn plagede om jordbær til valentinsdag (sådan en hjerteformet æske, der kostede en halv bondegård), og: DE SMAGTE AF SOMMER! Jeg er ellers slet ikke til jordbær udenfor sæsonen, men her var der altså nogen, der rent faktisk var pengene værd!

Anmeld

22. februar 2011

Niatza-vb

Jeg savner mere frisk frugt og grønt som mellem måltiderne. Gulerødderne smager bare af så meget mere om sommeren.

Anmeld

22. februar 2011

Studerende-vb

Efter en kold vinter med tunge retter med sovs og kartofler, er forårsmad for mig en god frisk salat. Jeg plejer at lave en kylling/pasta salat. Den er et kæmpe hit i min familie. Den kommer ALTID med i parken når der skal grilles.. Jeg koger pasta (skruer el. rør) Steger kyllingefiletter i små tern på panden Så blander jeg en dressing af det pulver der hedder dressing mix, som skal røres op i creme fraiche Lader pastaen køle mens jeg laver salat (iceberg) med agurk, tomat, majs, radiser, bønnespiger, og hvad jeg nu ellers lige har lyst til Blander hele molevitten sammen og serverer det med flutes m. hjemmelavet hvidløgssmør Herhjemme er den en sikker vinder hver gang. Og hele familien er enige om at den rigtig smager af sol og sommer ;)

Anmeld

22. februar 2011

Charlotte d. 17.-vb

Vi har fået 'husets' version af Salade Nicoise til aften - friske, kogte bønner, cocktailtomater, fintsnittet salat, tun, ris, hårdkogte æg og grønne oliven. Og så en heftig olie-eddikedressing med masser af Dijonsennep og hvidløg til/på. Min mand tog sig et par æggemadder, det kvaj, men for resten af os smagte det lidt af noget frisk og let.

Anmeld

22. februar 2011

kongster-vb

Mums! Det vil jeg have at spise snart!!

Anmeld

22. februar 2011

ma08-vb

Jeg synes, det er lækkert med en salat, hvor basis er fx perlespelt eller grov bulgur, men resten er alverdens sprøde grøntsager. Desuden hakket persille, gode oliven og en ordentlig feta skåret i tern. Kylling er godt tilbehør, fx marineret i olivenolie, limesaft, hvidløg og soya (og selvfølgelig stegt ;)).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.