Jeg forstår godt, at du føler dig svigtet!
For et par år siden var min søster og jeg ikke rigtigt på talefod med hinanden et par måneder - og det gik ud over min drengs fødselsdag. Der har også været nogen svingende konflikter i min mands familie, der er gået ud over fødselsdage (de er fire søskende plus deres forældre, og selvom vi egl. ikke var en del af konflikten, så gik det jo ud over os, når nogen af de andre fravalgte at komme, fordi de kunne risikere at møde hinanden).
Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal råde dig til... En stille snak måske, når du lige er kommet dig over skuffelsen nu, hvor du fortælle, hvad det gør ved dig, at de ikke kommer til fødselsdagen (jeg bliver ked af det, fordi jeg føler, at du fravælger mig...).
Nu ved jeg jo ikke, hvorfor de alle ikke kom - men måske har de jo gode grunde, så et andet råd kunne være, at du snakker med gæsterne, inden du lægger dig fast på en dato - så mange er I jo ikke. 'Sidst kunne I jo ikke, og denne gang vil jeg gerne holde en fest, hvor I alle har tid; passer lørdag den xxx dig?'.
Lykkes det ikke at skabe gode traditioner med gæster kan det være, at du i stedet skal skabe en tradition med en god udflugt på fødselsdagen - fødselsdagsbarnet må selv vælge (Tivoli, biograf, stranden...). Der er jo ikke nogen grund til at jokke rundt i den samme skuffelse år efter år efter år...
Held og lykke!
Anmeld