Fælles barn - en go ide og hvornår ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.468 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

mor35-vb

Håber nogen herinde har erfaringer som I vil dele med mig. jeg har en søn på 8 år, har været alene med ham siden han var ca 2½ år. Min kæreste har en dreng på 7 år, han har været alene med ham siden han var ca 2 år. Så begge drenge har jo været alene børn temmelig lang tid. Vi har været sammen i ½ år nu. Og drengene fungere godt sammen. Min kærestes dreng bor mest af tiden hos sin mor, hvor der er to andre børn. Min søn bor 7/7 og er også alene barn hos sin far. Vi har talt om på sigt at få et fælles barn. Men hvornår er det tid ??? Hvordan vil vores drenge mon reagere på det ? Ved jo godt at ikke to børn er ens og de reagere forskelligt. Håber bare andre har stået i samme situation :cheer:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Johannamor-vb

Jeg har ikke prøvet det selv, men... Du skal ikke forvente, at din dreng nogensinde er 'parat' til at blive storebror, og fordi han er så stor, som han er, vil han aldrig få et tæt søskendeforhold med den lille ny, hvis der kommer en. Men det skal ikke afholde dig fra at få et barn til, hvis du og din kæreste begge er parate til at stifte ny familie. Jeg synes i virkeligheden, at det store spørgsmål må være, hvornår det rigtige tidspunkt for ham og dig er. Hvordan du skaber de bedste rammer for din store dreng, når der kommer en baby i familien, er der sikkert rigtigt mange gode råd til. Lige fra at inddrage ham i livet omkring den lille til fortsat at have tid med ham - uden den lille. Du skriver ikke noget om, hvordan drengen har det med at I er ved at skabe en ny familie, hvordan han har det med din kæreste og sin jævnaldrende 'papbror', men hans reaktion på den lille ny afhænger nok ret meget af, hvordan han føler sig tilrette i sin nye familie. Så derfor: Få et barn, hvis I tror, at det vil være godt for jeres familie. Og find så ud af, hvordan I tackler forholdet med de store bedst muligt.

Anmeld

15. februar 2011

Fuzzbox-vb

Der kørte på et tidspunkt, en miniserie på DR om skilsmnissefamilier, og det var børnene der var fokusen her, hvor de fulgte et par familier, og hvordan at de gjorde tingene. Ifølge eksperten, så er et fælles barn en rigtig god ide at samle 2 familer på, da man laver en ny fælles familie med allesammen i :) Hvis det var mig, og jeg sad med tanken og et barn mere, så ville jeg gå igang med det samme ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.