Er dit hjem børnesikkert ???? mit var ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

kongster-vb

Jeg tror der er stor forskel på hvilke børn man har. Da tøsen var lille fattede jeg simpelthen ikke at folk børnesikrede deres hjem - var deres børn måske dumme? Jeg fortalte jo bare min datter hvad hun måtte og ikke måtte og hvad der var farligt og så var den ikke længere. .... og så kom sønnike. Og SÅ kom der krog på døren til den stejle kældertrappe, sikringer i stikkontakterne, knive og andre farligheder væk osv osv. Han var simpelthen overalt og kunne få alt til at være farligt og pillede ved alting og fattede ikke en meter af hvad vi sagde til ham. Når det så er sagt, så synes jeg man skal skelne mellem 'lidt farligt' a la slå hovedet ind i bordet og så lære at det ikke er så smart eller falde ned af et par trappetrin eller ud af sengen og så 'meget farligt' som vinduer i 3. sals højde, kogeplader, elkedler, stikkontakter osv. De skal lære at gebærde sig i verden selvom det gør ondt nogle gange, men de skal jo ikke kunne komme alvorligt til skade.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

LouiseHH-vb

Vi har en låge ud til køkkenet, fordi jeg er bange for at skulle vælte en gryde med varmt ma og at hun sætter hænderne på ovnen osv. Og så fordi jeg ofte er alene med hende i aftentimerne, så der rusker hun også tremmer ;-) Men det er også det eneste, ellers er jeg også af den holdning at hun skal lære hvad man må og ikke må :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.