Jeg har lige fået arbejde idag og skal starte på mandag! Det er jo ganske fantastisk, hurra-råb og det hele, men nu skal jeg for første gang få arbejde og barn til at gå op i en højere enhed, og det skræmmer mig faktisk lidt.
Jeg har jo været studerende med selvstudie og derefter arbejdsløs al den tid jeg har haft min søn, så jeg er slet, slet ikke vant til at pinedød SKULLE op og ikke mindst ud af døren på et bestemt tidspunkt (det har jeg altid haft problemer med...). Det er min søn heller ikke (hans far har som regel fri, når han har ham), og vi er begge rigtig, rigtig dårlige til at komme tidligt op om morgenen og finde ud af, hvad der er op og ned på os selv og alt det andet.
Jeg plejer at stå op kl 7, når jeg har ham (bortset fra når jeg er træt- så sover jeg bare lidt længere), enkelte gange vågner han 6.30-7, så står vi selvfølgelig op der, men ofte sover han til 7.30, enkelte gange længere.
Det skal så være slut nu, må man sige. Nu går vi fra en aflevering, der normalt sker omkring 9.30, til aflevering kl. 7...
Det jeg egentlig ville var at spørge om fif og gode idéer, især fra helt enlige forældre. Hvordan man takler at skulle hente et barn kl. 17 og så nå alt det, man nu engang skal nå inden puttetid. Især her i overgangsfasen, hvor vi begge skal vænne os til et langt hårdere skema, vil jeg gerne kunne give så meget som muligt tid til min søn :(
Og hvordan man takler morgenen...
Jeg er godt klar over, at mit problem er ganske dagligdags - men jeg har altså ikke prøvet det før...
Anmeld