Får I gaver til Valentines?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2011

Titte-vb

For at sige det som jeg tænker, 'det er noget opreklameret pis' Gider ikke de påduttede 'vi elsker hinanden dage', vil hellere huske på manden min når jeg lige får lyst til det! :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

Elverpigen-vb

Jeg melder mig også i nej koret. Her fejre vi ikke Valentines, for hvorfor skal man det i Danmark. Det skal dog siges at vi har årsdag ca en uge inden, den bliver som regel glemt eller vi ønsker hinanden tillykke. Vi er desværre ikke så gode til at huske vores mærkedage :( , jeg prøver at sige til mig selv gang på gang at, jeg skal huske det og gøre lidt ud af det, men så er man træt og glemmer det i travlheden og hverdagen.

Anmeld

10. februar 2011

Polyp-vb

endnu en hejre her!

Anmeld

12. februar 2011

Caidas-vb

Jeg kan godt li tanken om at man skal huske på hinanden og fortælle hinanden at man betyder noget for den anden. Men den del jeg ikke kan li, er hvis den uskyldige mand glemmer lige den dag, og den ulykkelige pige der ikke modtager noget på lige dne dag. Gud nåde og trøste ham. Her hjemme har jeg frabedt mig lige på den dag. Men det er da helt ok, at han erklærer sine følelser for mig en hver anden dag. Og jeg fortæller da også gerne ham mine følelser. F.eks den dag vi mødte hinanden, lige netop i dag, hvor det er 23 år siden vi kyssede :kiss: (og andet) første gang. Men derfor behøver jeg ikke blomster eller anden gave. Sååå lidt hejre har man da lov at være :S

Anmeld

14. februar 2011

desirefinck-vb

Det har vi aldrig gået op i herhjemme...

Anmeld

14. februar 2011

Caidas-vb

Øh lige en lille rettelse: Jeg fik en gave, helt overraskende. Jeg har i 1000 år godt kunne li TV2, så jeg fik deres nyeste CD Showtime :P :woohoo: :silly:

Anmeld

15. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Jeps, både blomster, chokolade, og invitation til valgfri restaurant + nye støvler... Men sådan er det jo at være amerikaner, trist :laugh:

Anmeld

15. februar 2011

tinastig-vb

Jeg kan se at jeg omtrent bliver den eneste her i debatten som ikke er modstander af kommercielle dage som Mors dag/ Valentines Day o. lign. Min datter på 7 år havde gennem en amerikansk tagneserie fået kendskab til Valentins dag og havde gennem en uge insisteret på at have noget med til sine lærere og klassekammerater. Derfor er weekenden gået med at prøvespise os gennem diverse Valentins-inspirede muffins og småkager og hun endte med at have hjertesmåkager dekoreret med rød glasur og 2 store hjertekager med til klassen Desuden havde hende og lillebror på snart 6 år malet, klippet og klistret gaver til os og hinanden med hjerter og kærlighed som tema. Og jeg gav dem små hjerteæsker med chokolader i og min mand fik også en æske med lækre chokoladehjerter. Min mand er ikke den store tilhænger af diverse komercielle dage, men derfor fejrer vi andre dem gerne og jeg er sikker på at han også glædes over hans små gaver. Desuden gav vi en stor skål med lækker chokolade til SFO'ens personale og et kort med tak for deres daglige arbejde for at gøre stedet rart og sjovt for os alle. Det blev de rigtig glade for - netop fordi det kom uventet. I Danmark fejres det som en kærestedag, men i uSA giver man også til børnebørn og gode venner. Håber at alle havde en dejlig mandag uanset om man er tilhænger eller modstander af Valentins dag. Tina

Anmeld

15. februar 2011

Polyp-vb

'Men sådan er det jo at være amerikaner, trist' jeg synes, det er en fin AMERIKANSK tradition (mon ikke den er irsk/katolsk når det kommer til stykket??)...synes bare ikke om den måde, den - og Halloween - blæses op på her til lands ;-D Og er helt enig med den røde tråd, om at mærkedage for at vise man sætter pris på hinanden er fattige, hvis man kun gør det FORDI det er en mærkedag og ellers ikke

Anmeld

15. februar 2011

kongster-vb

nej, jeg får ikke valentinsgaver, men masser af gaver og opmærksomhed på alle mulige andre dage. Det er nu heller ikke sådan at jeg absolut ikke VIL have blomster på valentinsdag :-) Min søster hedder Valentin til efternavn så det er naturligvis hendes dag, som hende og hendes mand fejrer som deres helt alene :-) Og så er det min mormors fødselsdag, så det går jeg mere op i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.