Gode lærings-hjemmesider for børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.330 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Webredaktøren-vb

Forleden faldt vi over pengeby.dk og min datter synes, at det er supersjovt samtidig med, at hun får en bedre forståelse for penge som begreb og får trænet sine matematik-kundskaber. Derudover har hun nogle Pixeline-spil, der også har fokus på læring. Har I erfaringer med andre hjemmesider, der gør læring underholdende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Rita-vb

Nej, ikke så meget hjemmesider - men de har spillet rigtig meget Pixeline, Magnus og Myggen og et eller andet spil som jeg lige har glemt hvad hedder :P

Anmeld

6. februar 2011

MAMMARAZZI-vb

Ja min datter har også været meget inde på pengeby. Det er selvfølgelig altid bedst, hvis man er 'tilgængelig', når de spiller (gælder alle spil). Min datter forstod ikke, at der aldrig var penge til at holde ferie for - indtil jeg foreslog hende, at finde noget mindre at bo i osv. B) Har været inde og lure hendes links på elevintra, måske noget af det kan bruges? www.abcleg.dk www.kolorit.dk www.legeskolen.dk www.matematikbogen.dk www.tihiiplanet.dk Min datter har desuden spillet mange PC spil med læring i fx. Pixelinespil (18 forskellige) :blush: Magnus og myggen Fætter Kanin Helt klart noget de lærer af, og gør dem fortrolige med computeren...

Anmeld

7. februar 2011

Pikora-vb

http://cms.elevunivers.dk/ -opgaver i de forskellige fag til alle klassetrin http://users.cybercity.dk/~nmb2277/iq/iq.html -For dem, som kan lide pusleopgaver, hvor man skal bruge sin logiske sans. Hmmm....jeg kan se, at det nederste ikke virker som link; men hvis man kopierer hele adresselinien, er der hul igennem :)

Anmeld

7. februar 2011

ABCiTY-vb

Hej alle sammen, På torsdag den 10. februar 2011 udkommer vi med et danskudviklet online læringsspil til børn i alderen 4-7 år. Spillet er anbefalet af Nationalt Videncenter for Læsning, og kendte navne som Anne Marie Helger, Saseline, Povl Dissing og Szhirley har lagt stemmer til nogle af spillet sjove figurer. ABCiTY behandler 18 forskellige læringsemner, bl.a. ordforråd, vokaler/konsonanter, rim og remser og bogstavernes ordlyde. Spillet adskiller sig fra andre læringsspil ved at sværhedsgraden automatisk tilpasser sig det enkelte barns niveau, hvilket er vigtigt, hvis opgaverne skal være både udfordrende og overkommelige. Se mere om ABCiTY her: http://vimeo.com/7162544 Få en gratis forsmag på ABCiTY fra den 10. februar. Gå ind på www.abcity.dk og brug tryllekoden 'Dino Martin' under kategorien 'Få adgang til', så får I automatisk en uges gratis adgang. God fornøjelse! Glade hilsner fra ABCiTY :-)

Anmeld

7. februar 2011

ABCiTY-vb

I kan læse en dugfrisk anmeldelse af spillet her: http://www.gamereactor.dk/previews/81987/ABCiTY/

Anmeld

7. februar 2011

Heidi Nielsen-vb

Hvor gamle var jeres børn da de startede på computerspil ??? Alexander er lige blevet 4 år og er så småt begyndt at interessere sig for computeren så jeg tænker at det måske var ved tiden at begynde på de der Pixeline, magnus og myggen spil.......

Anmeld

7. februar 2011

Spunk-vb

www.multidansk.dk. Er egentlig til tosprogede børn, men andre kan også få glæde af siden. På www.spilogmedier.dk kan mange af jer nok downlåne spil - hvis jeres kommune er med i det. Der er mange børnespil - bl.a. det meget roste spil 'Max and the magic marker' som lærer børn om fysikkens love, men især mange pixelinespil. Til dem der er lidt for unge til pixeline kan Silke (pixelines lillesøster) anbefales. Flunkerne skulle også være et stort hit. Det har godt nok nogle år på bagen, men det der hedder 'Astrid Lindgrens eventyrlige verden' skulle også være rigtig godt til de yngre børn. Hugo er mange jo også glade for, men det er mere sjov og ballade end leg og lær.

Anmeld

7. februar 2011

Rita-vb

Heidi Nielsen skrev:
Hvor gamle var jeres børn da de startede på computerspil ??? Alexander er lige blevet 4 år og er så småt begyndt at interessere sig for computeren så jeg tænker at det måske var ved tiden at begynde på de der Pixeline, magnus og myggen spil.......
Mine har været omkring de to år. Mindstemusen, der snart bliver 3, spiller både Pixeline og Magnus og Myggen - og Oline :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.