Vores datter skriftede børnehave da hun var 4 år. Hun havde gået i integreret institution fra hun var 1 år. Her gik også hendes to ældre brødre - hun nåede at få et halvt år i børnehaven sammen med den yngste af hendes brødre.
Men efter 3 år flyttede vi til den anden ende af byen, her var der en børnehave, og de børn, hun efter et par år skulle følges med i skole.
Så vi valgte at flytte hende.
Hun talte i lang tid om den anden børnehave, børnene og de voksne, men ret hurtigt blev det til søde minder som hun delte med brødrene.
Nu to år efter hun er begyndt i skole, kan hun ikke huske ret meget fra den første inst. men rigtig meget fra den sidste.
Jeg kan huske at hun kort tid efter flytningen, begyndte at spørge til børn fra den gamle inst. som hun normalt aldrig legede med.
Pludselig ville hun partu lege med den og den dreng eller pige.
Jeg efterkom hendes ønske, men ret hurtigt stoppede hendes ønsker om at lege med dem, for det var jo egentlig ikke de børn hun ville være sammen med.
Det var bare dem der, måske i hendes hoved, representerede børnehaven.
Jeg tror du skal tilbyde din søn, at komme på besøg i den gamle børnehave og/eller at få besøg af 'gamle' legekammerater - som han ellers aldrig har leget med.
Måske har børnene brug for at se at livet i den 'gamle' børnehave går videre, selv om man ikke selv går der længere.
Anmeld