Lukker jeres institution i sommerferien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2011

Titte-vb

Bellis skrev:
Der er lukket hos os, i uge 29 og 30, det gælder både børnehus og SFO. Jeg er tosset over det. Jeg betaler for en service jeg ikke får. Mine børn skal ikke kastes mellem institutionerne, det er ikke fair for personalet de evt. skal arbejde i fremmede instituitoner - de skal ikke diktere min ferie. Øv, det er ringe. Kommunerene er ved at genindfører indutriferien, som mange eller var ude af, hvilket var til gave for både det offentlige og det private. :angry:
Jeg er helt enig med dig, jeg mener heller ikke at det er godt for børnene. Men når det nu er som det er så melder jeg mig gerne under fanen, så kan jeg nemlig selv bestemme over min ferie. Det ved jeg godt at du ikke kan, og for de familier der ender med at de kun kan have en uges ferie sammen fordi forældrene ikke kan få ferie samtidigt,dem har jeg ondt af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Alma går kun i DP endnu, og skal hun passes kommer hun hen til kendt gæsteplejer. Vores DP plejer først at holde ferie uden for industriferien, men i år vil hun gerne have 3 dage (men skal så tage en hel uge). Men her bliver det ikke noget problem. Går på barsel i slutningen af maj. Og far holder både 2 ugers barsel og 3 ugers ferie.

Anmeld

29. januar 2011

Spunk-vb

Her er spunkens vuggestue i et fællesskab med en anden børnehave hvor de på skift holder lukket (vistnok i 2 uger) og tager hinandens børn. Jeg overvejer om spunken skal afsted i et par dage, for de har en vildt fed legeplads i den anden børnehave :laugh: . I vores institution opfordrer de til at børnene får 3 ugers ferie og det regner jeg da bestemt med for i år får jeg ferie i 3 uger i juli, og manden er jo lærer, så det bliver nok også til lidt mere. Tænker på at sende hende afsted 1 dag om ugen i hele sommerferien for at det ikke skal blive ukendt og farligt at vende tilbage efter ferien. Nogen der har erfaringer med at have børnene hjemme i 6 uger? Bliver det svært for dem at vende tilbage?

Anmeld

29. januar 2011

Caidas-vb

Sidste år, i år og til næste år, bliver det ikke noget problem med lukkedage. For jeg er i samme børnehave som mine børn. Vi har ikke lukket i hele uger, men har da nogle lukkedage, som ligger strategisk rigtigt. I forbindelse med helligdage. Vi blev i efteråret slået sammen med en anden børnehave (begge private) og der er lukket der, i bla vinterferie og i 2-3 uger i sommerferien. Deres børn skal så afleveres hos os. Men vi kender dem og de kender os, og der følger en voksen derfra med.

Anmeld

29. januar 2011

Rita-vb

Spunk skrev:
Nogen der har erfaringer med at have børnene hjemme i 6 uger? Bliver det svært for dem at vende tilbage?
Mine har indtil videre haft 6-8 ugers sommerferie (det er dog nok slut nu :() og det har aldrig været noget problem. Men mine har vist også været lidt ældre inden de holdt den første sommerferie :)

Anmeld

30. januar 2011

Frede-vb

Min søns institution lukker to uger i sommerferien og har lukkedagene fordelt spredt over året. Sommerferien er jeg ligeglad med, fordi jeg i forvejen har et skolebarn. Skolen er man jo vant til lukker i bestemte uger på året. Lukkedagene er jeg derimod træt af. For mig gør det ikke så meget, fordi jeg bare kan tage mit barn med på job, men det må da være irriterende for dem, der ikke har den mulighed. Endnu mere irriteret er jeg over den holdning, der i hvert fald er blevet gængs nede i mit barns børnehave efter indførelse af alle lukkedagene, og som er: Vil I være søde at holde jeres børn hjemme i dag, da vi pga. kursus eller sygdom er underbemandet i dag. Jeg kan sagtens se, at det er en svær situation for mange institutioner pga. nedskæringer, men jeg kan ikke holde ud, at de med sådan en udmelding hentyder til, at vi sætter vores børn i bh, fordi det er hyggeligt og ikke fordi, vi har et job, vi skal passe.

Anmeld

30. januar 2011

Titte-vb

Frede skrev:
Min søns institution lukker to uger i sommerferien og har lukkedagene fordelt spredt over året. Sommerferien er jeg ligeglad med, fordi jeg i forvejen har et skolebarn. Skolen er man jo vant til lukker i bestemte uger på året. Lukkedagene er jeg derimod træt af. For mig gør det ikke så meget, fordi jeg bare kan tage mit barn med på job, men det må da være irriterende for dem, der ikke har den mulighed. Endnu mere irriteret er jeg over den holdning, der i hvert fald er blevet gængs nede i mit barns børnehave efter indførelse af alle lukkedagene, og som er: Vil I være søde at holde jeres børn hjemme i dag, da vi pga. kursus eller sygdom er underbemandet i dag. Jeg kan sagtens se, at det er en svær situation for mange institutioner pga. nedskæringer, men jeg kan ikke holde ud, at de med sådan en udmelding hentyder til, at vi sætter vores børn i bh, fordi det er hyggeligt og ikke fordi, vi har et job, vi skal passe.
Det kan man ikke tillade sig, at bede forældrene om at holde børn hjemme fordi der er mandefald af den ene eller anden grund. Forædrene betaler for en vare, som kommunen har forpligtet sig til at levere. Og når der så mangler personale er det ikke forældrenes ansvar at finde anden pasning, nej eet er ledelsens ansvar at have det overblik og sætte vikar på. Ja, jeg ved godt at vi i inst bliver beskåret økonomisk, men så må man prioritere, så der er til uforudsete udgifter. Tænk hvis de storkøkkener der leverer mad til ældre har mandefald, skal de ældre så også bare selv finde ud af at få mad, samtidig med at de betaler fuld pris for den vare de så ikke får????

Anmeld

30. januar 2011

Heidi Nielsen-vb

Både dagpleje og børnehave holder lukket i uge 29 og 30......de kan jo så komme i gæstedagpleje eller i en af kommunes andre børnehaver som har åbent......men så kan vi risikere at køre rigtig langt for at få ungerne passet. Jeg arbejder i SFO og vi har lukket HELE juli månede.....der er så en anden SFO der holder åbent men de bruger deres eget personale så vi har påtvunget ferie i hele juli månede. Det samme gør sig gældende mellem jul og nytår. Så 5 ud af 6 ugers ferie er planlagt på forhånd.

Anmeld

30. januar 2011

Marianne76-vb

Ja, desværre lukker alle instutioner i vores kommune i uge 29 og 30. Der er selvfølgelig 'nødpasning' hvis man lyster eller hvis man ikke kan få ferie og det bliver meget vel et problem. Vi kan jo ikke alle holde ferie i uge 29 og 30. En ting er at der nu i vores kommune er 19 lukkedage - hvilket er lig med at 19 af mine feriedage er forudbestemt, men jeg tænker også på det stakkels personale der hver dag møder smilende og udadtil fyldt med overskud. Hvor længe holder de til det - det er jo også 19 af deres feriedage der er låst... Husk det søde venner - jeg ved godt det er kommunerne der træffer disse beslutninger, men regeringen har også sin del af ansvaret - lad os få et valg..

Anmeld

30. januar 2011

Kirle-vb

Tjalfe har også haft 4-5-6-7ugers sommerferie uden problemer. Snarere tværtimod så har han været/er mere rolig end andre børn der bliver afleveret...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.