\"Lapning\" af Reima-flyverdragt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.718 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

Happymummy-vb

Nogen håndarbejdskyndige, som har erfaring med reparering af flyverdragt? :) Jeg har ingen som helst erfaring med at lappe noget som helst tøj, og vil meget nødig ud at købe en ny nu. Så hvordan gør man og hvad skal man bruge? Min lille vildbasse på 4 år har slidt et lille hul på knæet af sin flyverdragt - lille, men = utæt dragt, og han kan godt lide at pille i det. Jeg regner ikke med, at jeg kan reklamere det mindste - modellen er en str 116/6 år, og han er lige fyldt 4. Han bruger derfor flyverdragten noget mere nede på jorden, end en 6 årig, og der er ikke samme forstærkning på underdelen, som der er på dem til de 1-4 årige. Så den må jo siges at være brugt 'forkert' i forhold til hvilket slid man kunne forvente den skulle kunne klare. Håber I kan hjælpe mig :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Spunk-vb

Jeg har absolut intet forstand på det, så det er bare et gæt. Men mon ikke at det er dårligt at sy noget på, da det så bare gør dragten endnu mere utæt. Så jeg ville lime en lap på. Måske kan man bare bruge en cykellap og tilhørende lim. Eller også skal du bruge tekstillim og sætte et eller andet vandtæt på - måske voksdug.

Anmeld

24. januar 2011

Rita-vb

Man kan købe nogle små lapper til formålet :) De skal limes på og jeg vil tro du kan få dem i de fleste sportsforretninger - og andre steder, der forhandler flyverdragter :)

Anmeld

24. januar 2011

luj-vb

Min mand har syet to lapper på datterens Reima flyverdragt. Han startede med at sy en lap på indersiden af buksebenet, derefter syede han en lap på ydersiden. Det fungerer rigtig godt, det er også på knæet og dragten er endnu ikke blevet våd igennem lapperne. Han brugte et stykke af en gammel flyverdragt som lap.

Anmeld

25. januar 2011

Polyp-vb

I forretninger med sygrej kan man købe lapper beregnet til formålet. Eneste værktøj er en saks til at klippe lappen så den passer over hullet og så limer man med medfølgende lim og lader det tørre natten over -så er den klar igen. Virker også til dunjakker eks Moncler

Anmeld

25. januar 2011

Katten-vb

Panduro Hobby har lige præcis lapper til flyverdragter. De klippes ud så de passer i størrelse og er selvklæbende.

Anmeld

25. januar 2011

Happymummy-vb

Mange tak for alle jeres svar :klap: Så mangler jeg bare lige at komme mig over min feber, så jeg kan komme ind til byen og komme i gang med projektet :)

Anmeld

26. januar 2011

Polyp-vb

Du kan købe online hos Panduro Hobby ;-D

Anmeld

26. januar 2011

Happymummy-vb

(Jimmen, je' ka' it' find' nog' i der's katalo'... :blink: )

Anmeld

27. januar 2011

Polyp-vb

http://www.stofstedet.dk/stofshoppen/catalog/product_info.php?products_id=3042&osCsid=268393dbb57e0eb2979437ab68e7e6af prøv her i stedet - det er også billigere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.