Søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.390 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

als-vb

Tøsen har altid sovet i mørke. Altid været bælgravende mørkt inde på hendes værelse. Men nu pludselig er hun begyndt at ville have lys tændt. Ikke noget stærkt lys bare en lyskæde. Vi startede med at slukke den når vi gik i seng må så går der aldrig mere end 30 min og så vågner hun og vil ind. Lader vi den være tændt går der meget længere førend hun vågner og vil ind. Men får man en ordentlig søvn hvis lyset er tændt? Jeg sover selv bedst med slukket lys og så så lidt lys som overhovedet muligt. Eller er det underordnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Mor-3-vb

kommer an på hvor meget lys der er tror jeg... men en lille lyskæde skaber jo også hygge,og så er der jo ikke helt mørkt, når hun vågner... har selv en datter nu 5 år, der har en lyskæde tændt, hun har altid haft noget med mørke.. så hun har en tændt om natten, sådan en med batterier.. nogle gange har vi slukket den.. og så er det gået fint.. men andre gange vågner hun og er faktisk bange... jeg selv sover bedst i total mørke, bare lidt lys kan faktisk holde mig vågen hele natten :S som den gadelygte der stod, uden for mit soveværelse vindu.. så flyttede vi rum.. og nu har drengene værelset og de vågner ikke af lyset.. for de har mørke garidner... emen af alt mulig andet :cheer:

Anmeld

21. januar 2011

NikiFin-vb

Hvis barnet sover bedre med lys hvorfor kan hun ikke få lov til det)? Jeg husker selv da jeg var barn ville sove med lys og det gjorde jeg. Det var i øvrigt gas lys den gang. Jeg var bange for mørket. Det er normalt hos børn, de sover OK med lys og har ingen problemer med at vænne sig af med det senere i livet

Anmeld

21. januar 2011

lib1982-vb

Hvis ikke der er nogle forandringer i hverdagen at spore hos hende, f.eks. mere træt i løbet af dagen, mere pylret eller lign., så kan jeg ikke se noget problem i det! Jeg har altid kunnet sove hvor som helst, når som helst, men efter jeg arbejdede nattevagt, købte vi mørklægningsgardiner og nu sover jeg ok uden, men vågner TIDLIGT!!!!

Anmeld

21. januar 2011

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg ser heller ikke noget problem i det. Det tyder jo på hun er mere tryg med lidt hyggebelysning, så hvorfor ikke? :)

Anmeld

24. januar 2011

als-vb

har bare hørt det skulle være dårligt for nattesøvnen hvis man har lys tændt. Selvfølgelig er det bedre hun sover med tændt lys end ikke med slukket....

Anmeld

26. januar 2011

Happymummy-vb

Jeg har selv været mørkeræd hele mit liv og er det stadig, men ikke så slemt som da jeg var yngre. Jeg har ikke kunnet falde i søvn uden lys før de seneste par år, men må sige, at det er ganske rigtigt, at kvaliteten af nattesøvnen er langt bedre, når lyset har været slukket. Når man så er den eneste til at slukke for lyset, og man pludselig bliver angst, så må man bare vælge den dårligere kvalitet... Så hvis der var tale om en lampe med lidt kraftigere lys, ville jeg sådan set heller ikke synes det var så fedt for jeres datter - men en lyskæde lyser som regel ikke så kraftigt. Især ikke, hvis det er en med farvede skærme/figurer. Men jeg synes det er interessant, at hun kan registrere, at lyset bliver slukket, når hun sover.

Anmeld

26. januar 2011

Caidas-vb

Jeg vil allerhelst selv sove i totalmørke. Men kan sagtens falde i søvn med månen skinnende lige i ansigtet. Mine piger, især Freja nægter at sove i mørke. Hun græder og er så ulykkelig. Jeg havde så fået en lyskæde med 5 store stjerner - kun hyggelys, så man lige kan skimte hvad der er i rummet. Den er altid tændt. Men lige for tiden vil de gerne falde i søvn med lys i loftet - og det får de lov til. Det bliver så slukket når de er faldet i søvn, og hvis de vågner senere tænder de det ikke selv, men kommer gerne ind til os, uden at tænde lys nogen steder.

Anmeld

26. januar 2011

Johannamor-vb

Begge mine børn har brug for en tændt lyskæde, og det er helt ok med mig. Når det bliver sommer igen og det er halvlyst, når de falder i søvn, får vi testet, om de stadig har brug for den - måske glemmer vi at tænde den en aften, og så får vi se, om de er kede af det, hvis de vågner i mørke midt om natten. Datteren på 4 vågner hver eneste nat og kommer ind til os. Og på trods af at hun har lyskæden tændt tror jeg, at hun ubevidst registrerer, når der bliver mørkt og stille i huset, for det er meget tit, at hun kommer ind til os, mens vi stadig er ved at falde i søvn, altså lige efter at vi har slukket alt lys - foruden lyskæden. Selv sover jeg allerbedst, når der er helt mørkt. Så hvis jeg vågner helt, når datteren kommer ind, står jeg tit op og slukker lyste på hendes værelse - så er der ikke et lysskær fra hendes værelse. Manden synes jeg er tosset, at det kan genere mig, men det gør det altså...

Anmeld

27. januar 2011

MinniMy-vb

min lille pige på 15 mdr sover i mørke (endnu) - men bonusbarnet på 6 år vil ikke sove uden lys. Bliver meget nemt bange og har mareridt - reagerer voldsomt på historier hun hører rundt omkring i skolen eller andre steder.... Vi gør hvad vi kan for at de skal føle sig trygge i deres senge - men kommer ind til os hvis det er helt galt. venter nr 2 og ville da sætte pris på ikke at skulle ha alle 3 i sengen :side:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.