Tankespind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Spunk-vb

Jeg er blevet syg. Fik det skidt mens jeg var på arbejde i går, men besluttede at holde ud. Kl. 13 blev jeg så ringet hjem af vuggestuen fordi spunken havde det dårligt. Vi har altså været hjemme sammen hele dagen og hvor er det bare ikke sjovt at passe sygt pylret barn når man selv er svimmel og skidtmas. Anyways - det faldt desværre sammen med at manden har skole-hjemsamtaler så han har kun været hjemme 3 timer i dag. Noget af den tid holdt han øje med spunken så jeg kunne få en lur - men jeg kunne selvfølgelig ikke sove. Som jeg så lå der under dynen og frøs med mine ørepropper i og hvæsende åndedræt begyndte tankerne at køre rundt i hovedet - og jeg kom til at tænke på de mest obskure ting. F.eks. om prins Frederik må blive steriliseret, for hvad hvis alle hans børn dør? Og er Marys fertilitet blevet tjekket før hun fik lov at gifte sig med ham? Manden har indrømmet, at når han keder sig lægger han nødplaner for hvordan vores familie skal overleve et zombieangreb :laugh: Kender i det? Hvilke tankespind kan jeres hjerne opfinde når i er syge og keder jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

NikiFin-vb

Jeg har lige prøvet at passe syge børn mens jeg selv var syge. Jeg kunne ikke klare det uden Ipren og Pamol 3 gange om dagen. Ellers tænker jeg eller snarere drømmer om alle mulige behagelige ting mens jeg ligger i sengen. F.eks. hvordan laver jeg den bedste børnehjem med alle de små detaljer omkring det. Eller hvordan ville det det være hvis jeg var begavet med evner til at se folks sygdomme og at kurere dem lige som John of Lord f.eks.

Anmeld

19. januar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

der dukker alle mulige tanker op.. Men den der oftest dukker op er hvis jeg vinder et par millioner i lotto - så er ferien planlagt i detaljer helt ned til hvilken bikini jeg skal have på, på min fuldstændig fejlfrie krop - og planer for hvordan den bliver det.. Og hvordan stig bliver slank og solbrun - og får mørkt hår og brune øjne. Men tror faktisk de fleste tanker handler lidt mere om mig selv og mi 'nærmiljø'. Nu vil jeg gerne have netop sådan en plante i haven, gad vide om en hurtigtvoksende plante og kan føle vokseværk? Mon edderkopperne er glad for planten? Hvor ´har den sit overlevelsesinsink fr osv osv osv..

Anmeld

19. januar 2011

Charlotte d. 17.-vb

Mærkeligt - når jeg giver tankerne frigear, bliver det næsten altid meget negative, pessimistiske emner, der dukker op. Og det er altså et helt generelt og tilbagevendende fænomen og ikke bare noget, der kommer i 'øv-perioder'. 'Normalt' er jeg faktisk et ret sprudlende og positivt menneske, så det er underligt. Det er sådan noget med, hvad jeg skulle have sagt til den og den, der gjorde mig ked af det for 17 år siden - hvorfor et familiemedlem ikke ringer til min mor lidt oftere - hvad der skal blive af min mellemste, hvis han bliver ved med at være så negativ, som han er for tiden (vekslende problematiseringer af de udfordringer, der er med børnene lige på dét tidspunkt) - og så går det over i sådan noget med, om det her virkelig er livet, og hvor meningsløst, det er, at der ligger en kæmpestor verden derude, som de fleste af os kun ser en flig af i løbet af livet. Og krig og forurening og jeg skal komme efter dig - hold da op, hvor livet bliver besværligt i mine tanker! Og jeg kan altså godt lide det normalt - livet.

Anmeld

19. januar 2011

Kirle-vb

Hæhæh det er noget af nogle febervildelser I har jer der ;) *gnæg-gnæg* @Charlotte: Det kan være du skal arbejde mere med at være mindre hård ved dig selv og tillade dig at være glad istedet for at huske på det dårlige (som vi jo alle har og har oplevet) og samtidigt måske også arbejde mere med at få sagt det som du mener og anser for vigtigt. Men vigtigst at få tilgivet dem og dig selv for ikke at være perfekt :) Måske hårdt sagt men det er bare så ærgeligt at møde nogle der på den måde piller sig selv ned. Det er der rigeligt af andre der nok skal forsøge - der er ingen grund til at man selv gør det :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.