HPV vaccine til både piger og drenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Rita-vb

Økonomi vil jeg tro :) Det koster kassen hvis alle skal vaccineres, så derfor har man valgt at nøjes med en mindre gruppe :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Spunk-vb

Det med de bestemte årgange skyldes, at når du har været udsat for smitte, så nytter det ikke noget at vaccinere. Derfor har man valgt piger i en vis alder fordi man mener, at der er chancer for at de endnu ikke er seksuelt aktive, eller måske ikke er smittede selvom de er.

Anmeld

20. januar 2011

Rita-vb

Men så vidt jeg har læst, virker vaccinen netop også selvom man er seksuelt aktiv :) Og rigtig mange læger anbefaler den også til voksne kvinder, men de skal selvfølgelig selv betale :)

Anmeld

20. januar 2011

Spunk-vb

Det må jeg have misforstået så - det er da helt fantastisk. Så burde man måske få den selv...

Anmeld

20. januar 2011

Rita-vb

Jeg tror lægerne anbefaler den til ældre kvinder (også) er fordi man ikke kan vide hvem der er smittet og hvem der ikke er :) Med andre ord - jeg tror det er rigtigt at vaccinen ikke virker hvis man ER smittet, men eftersom man ikke kan vide hvem der er smittet (før de evt udvikler celleforandringer el lign) - er det nemmere at anbefale en vaccine (der vist er stort set uden bivirkninger) til alle kvinder. Eller i hvert fald til kvinder med skiftende partnere - jeg ved ikke helt hvis man er i fast forhold :)

Anmeld

20. januar 2011

Spunk-vb

En læge ville nok sige, at du ved jo aldrig om din partner er dig utro og dermed kan få hpv med hjem uden dit vidende. Er der nogen der ved hvad det koster?

Anmeld

20. januar 2011

als-vb

min veninde fik den får to år siden og hun postede 3000kr i det. Dog må man ikke blive gravid i den periode hvor man får vaccinen. Det tager vidst 1,5 år før man har fået alle vacciner.

Anmeld

20. januar 2011

Polyp-vb

Vi skal give 1200 hos vores læge

Anmeld

20. januar 2011

Spunk-vb

3000 var da også noget af en sjat. Jeg troede faktisk at det bare var en enkelt vaccination.

Anmeld

21. januar 2011

als-vb

Jeg kender kun til hende der har fået det og det var hvad hun fortalte. Om der er flere typer vaccine ved jeg ikke. men det er umiddelbart bare det hun sagde. og ja 3000 er da en sjat penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.