usaltede pistacienødder.... hvor køøber jeg dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.562 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

Titte-vb

Jeg har ledt lidt på nettet for at finde usaltede pistacienødder, til brug i bagværk og i müslibarer....... Men dem jeg kan finde koster kassen for 100 g., tror jeg skulle give mellem 50-65 kr for 100 g :woohoo: Er der nogen der har erfaring med at købe dem et sted evt i udlandet og i så fald kan jeg få adressen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Katten-vb

Jeg ved det desværre ikke. Jeg ledte efter dem alle steder da jeg skulle bruge dem i Brunkagerne i december. Måske Grønttorvet?

Anmeld

10. januar 2011

Titte-vb

Katten skrev:
Jeg ved det desværre ikke. Jeg ledte efter dem alle steder da jeg skulle bruge dem i Brunkagerne i december. Måske Grønttorvet?
Jeg var i min lokale helsekost idag og de ville have 45 kr for 100 g., men de havde ikke nogen hjemme før sidst på måneden... Må prøve at få køkkendamen i min bhv til at skaffe dem ved jogros, når hun alligevel skal have varer derfra, ved hun kan få dem i kg poser er så bare spændt på prisen......... :S

Anmeld

10. januar 2011

Katten-vb

Måske kan du bruge mandler i stedet for? Det virkede for mig :-)

Anmeld

10. januar 2011

Polyp-vb

Alle former for nødder er megameget billigere i Sverige - tror nok Pistacchia i Helsingborg skal have ca 16 svenske kroner for 100 gram pistacienødder uden salt og skal, hvis jeg husker ret. Deres dyreste er under alle omstændigheder 26 SVK for 100 g...men det er jo nok lige lovlig langt for dig, Titte...hvad er niveauet evt i Tyskland?

Anmeld

10. januar 2011

Titte-vb

LYP skrev:
Alle former for nødder er megameget billigere i Sverige - tror nok Pistacchia i Helsingborg skal have ca 16 svenske kroner for 100 gram pistacienødder uden salt og skal, hvis jeg husker ret. Deres dyreste er under alle omstændigheder 26 SVK for 100 g...men det er jo nok lige lovlig langt for dig, Titte...hvad er niveauet evt i Tyskland?
Jeg har ikke fundet dem i Tyskland i grænseburikkerne når jeg har væert der, tror så også at det er noget der hører ind under special butikkerne....... Men jeg ved at jogros i Ribe forhandler dem, og jeg vil satse på at jeg kan handle privat hos dem gennem min bhv hvis ikke jeg finder andre måder... Den der butik i Sverige, er der en web adr på dem?

Anmeld

11. januar 2011

Frede-vb

Jeg har engang haft sådan nogle usaltede pistacienødder i mit skab. Jeg brugte dem som snacks til mine børns madpakker. Jeg kan ikke huske, hvor jeg købte dem, men gætter på Super Best, da det gerne er dér, jeg køber sådan noget. De har altid den dersens væg med alle mulige og umulige nødder og tørrede frugter. De kan ikke have kostet alverdens, da der gerne er to poser til salg for ca. 35 kr.

Anmeld

11. januar 2011

MHaahr-vb

Jeg skulle bruge nogle her i december og fandt dem på Bazaren i Odense. Der er vist mange steder, hvor indvandrere har en stand med nødder - og der kan du muligvis finde dem. Dem jeg købte var uden skal og uden hinde, så de kostede 20 kr. for 50 gram.

Anmeld

11. januar 2011

Polyp-vb

Jeg har ikke umiddelabt kunent finde en webadresse, men som foreslået af andre, spørg hos din lokale grønthandler - især tyrkerne plejer at have rigtigt gode udvalg af nødder til rimeligere priser

Anmeld

11. januar 2011

Polyp-vb

ok - det ku' jeg så da jeg stavede rigtigt: http://www.pistachia.se/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.