speciel dyrebesøg på gården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

syvsover-vb

Har lige set den abe som er løbet væk, fra Givskud. den er på vores mark, vi ringede til politiet som ringede til Givskud zoo, men eftersom eftersøgningen ikke er i dag må aben vente til i morgen med at blive fanget, håber aben syntes om dette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

mariamiss6-vb

Arj man kan sgu da ikke bare lade en eftersøgning vente sådan... Det er jo et dyr, som er vant til fangenskab, og sikkert vil søge mere eller mindre befærdede områder hvor den kan se mennesker. Måske kunne i høre om i kan gøre noget for at holde den der, så de ikke skal lede for meget efter den imorgen?

Anmeld

9. januar 2011

syvsover-vb

mariamiss6 skrev:
Arj man kan sgu da ikke bare lade en eftersøgning vente sådan... Det er jo et dyr, som er vant til fangenskab, og sikkert vil søge mere eller mindre befærdede områder hvor den kan se mennesker. Måske kunne i høre om i kan gøre noget for at holde den der, så de ikke skal lede for meget efter den imorgen?
Helt enig, det gør så ondt i mit hjerte at det lille dyr, går rundt herude uden tryghed og uden de fodermuligheder den er vant til. Jeg ringede til Richart Østerballe og snakkede med hans søn, der er ikke noget vi kan eller skal gøre siger de, heldigvis foder både vi og vores jæger vores rådyr og andet vildt med roer , korn og vi foder dem med frugter og grønsager, som ligger i vores skov, dette har den jo adgang til hvis den finder det, hvilket vi håber.

Anmeld

10. januar 2011

als-vb

Det er sku da en underlig holdning den zoo har til deres dyreliv. Når folk ligefrem ringer og servere dyret på et sølvfad så kan man da ikke tillade sig ikke at sende en passer/dyrlæge ud efter dyret. Syntes det er under al kritik!

Anmeld

10. januar 2011

syvsover-vb

Enig men tror deres vurdering kommer ud fra at dyret godt kan trives i de vilkår der er lige pt, og mårke er det dyrevelfærd det de gør, altså giver dyret et par dage mere før de fanger den. Men som dyre elsker og som fan af aberne i Givskud Zoo, må jeg indrømme jeg har meget svært ved at se fornuften i det, jeg syntes jo at aben skulle hjem, de kunne i det mindste gøre et forsøg

Anmeld

10. januar 2011

k11923-vb

Til alle øko-freaks: Den er jo i sine 'naturlige' omgivelser. Det må være fantastisk for den :dry: Jo, det lyder da faktisk lidt underligt, at man ikke bare henter den så. Men jeg er nu ret sikker på, den ikke lider nogen stor overlast.

Anmeld

11. januar 2011

als-vb

Dyret er jo lige præcis ikke i sine naturlige omgivelser. Vi har jo ikke vildt levende aber i Danmark og ja man skal faktisk ret langt sydpå førend man finder dem vildt i naturen. Og derudover så er de vandt til 'fangenskab' og at maden bliver udleveret til dem.

Anmeld

14. januar 2011

k11923-vb

Som dyrekpasseren sagde i radioen i går, så lever de her aber normalt højt oppe i bjergene, hvor der er både koldt og sne. Den fryser altså ikke specielt meget, og den kan sagtens klare sig nogle dage med mindre mad. Han fortalte også, at det havde været svært at få fat i den, fordi den er helt klar over, hvad dyrepasserne vil, og hvad der sker, når man får en pil i rumpen. Det har sikkert ikke lige været det rigtige tidspunkt at fange den. Det var i øvrigt helt normalt, at der var nogle af disse aber, der slap ud indimellem, men de var så meget flokdyr, at de hurtigt gik ind i indhegningen igen. Den her havde bare mistet orienteringen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.