Vil I kende barnets køn ved scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

MetteNB-vb

Vi ville gerne have vidst det v bassen, men han 'gemte sig'. Til gengæld var det tydeligt, at lillebror blev en lillebror ret tidligt i forløbet ;0) Så ja. Vi ville vide det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

ma08-vb

Vi tænkte, at hvis man kunne se kønnet i forbindelse med midtvejsscanningen, så var det fint, men ellers ville vi bare vente og se. Jordemoderen gættede på en pige, men med understregning af, at det var et gæt ;) Men hun fik ret :) I sidste trimester var jeg dog ved at sprænges af nysgerrighed og var tæt på at købe en scanning på privatklinik. Det gjorde jeg dog ikke, men hvis der bliver en næste gang, tror jeg godt, jeg kunne finde på det :)

Anmeld

7. januar 2011

selch89-vb

Havde ikke rigtig noget valg, da jeg blev scannet i uge 23 sagde lægen: 'Tillykke, du skal ha en dreng!' Hvilket kom som et chok, da det kun var ugen inden scanning, jeg fandt ud af, at jeg var gravid.! Men jo, hvis jeg havde haft valget, havde jeg valgt at jeg ville vide det. Er så forbandet nysgerrig :P

Anmeld

7. januar 2011

Det er stadig mig-vb

Jeg har både valgt ikke at kende kønnet, og at kende kønnet. Og må sige, at fødslen hverken blev lettere eller mere spændende ved ikke at kende kønnet, så det gad jeg kun gøre én gang. Ved den sidste kunne jeg ikke helt se på scanningen om det var en pige, og hende der scannede mig var også i tvivl, så jeg købte en scanning mere, ikke blot for at vide kønnet, men også fordi en privatbetalt scanning er langt mere uddybende end standart scanningerne på hospitalet - jeg har altid selv betalt for ekstra scanninger, og den ekstra tryghed der er forbundet med det. Med den sidste viste det sig så at det var en pige - og som altid fik jeg en DVD med hjem af hele scanningen (DVD'er som ungerne synes er vildt sjove). Ham på 8 er bare lidt muggen over at jeg havde fravalgt at vide kønnet, så det kan man ikke se. Det kan jeg så godt fortryde. :)

Anmeld

8. januar 2011

Charlotte d. 17.-vb

Jeg kendte ikke kønnet nogle af gangene og syntes, det føltes helt rigtigt først at finde ud af det til fødslerne. Mon ikke, det er svært at vide, hvad der er 'bedst', når man ikke har prøvet alternativet? - jeg har jo ikke prøvet at kende kønnet og kan slet ikke sætte mig ind i IKKE at få det som en del af overraskelsen. Hvis der da overhovedet er noget, der er 'bedst' - en fødsel er et mirakel uanset hvad.

Anmeld

10. januar 2011

AyLa-vb

Jeg er meget nysgerrig, så ville slet ikke kunne vente 9 mdr. med at få af vide hvad køn barnet har når nu muligheden er der. Det vigtigste er selvfølgelig at barnet er sundt og raskt, kønnet er sådan set underordnet, synes bare det er rart at vide og kunne forberede sig derefter. Det med overraskelsesmomentet ift. fødslen forstår jeg ikke rigtig, det er vel stadig en overraskelse uanset hvornår man får det af vide? Med vores datter fik vi det af vide til md-scanning, og betalte efterfølgende for en 3d/4d scanning - det var nu mest for sjovs skyld, og det var en fantastisk oplevelse (især fordi vi fik 3 scanninger til en scannings pris) og rent sundhedsmæssigt var det super for de opdagede faktisk at min datter var væksthæmmet, så derefter blev jeg scannet 2-3gange ugentligt frem til termin hvor jeg blev sat igang.

Anmeld

11. januar 2011

als-vb

Ja jeg er alt for nysgerrig til ikke at få det at vide. Damen var ret sikker men med forbehold når det nu er en pige, men hun lå med spredte ben over hovedet så vi var ret sikre. Og vil klart gerne vide det en anden gang.

Anmeld

27. januar 2011

MinniMy-vb

Vidste det ikke ved min første fødsel - da farmand ikke ville vide det på forhånd. Nu hvor vi venter nr 2 - måtte det være min tur til at bestemme, også en anelse mere praktisk denne gang.... Men det er dejligt at ha prøvet begge dele.... :)

Anmeld

20. februar 2011

CRM-vb

Nej absolut ikke. Jeg synes det er den største gave man kan give sig selv - man går trods alt i 9 måneder før man får at vide hvad der er i 'pakken' :P Jeg har dog fuld forståelse for de par som er for nysgerrige eller venter deres barn nr 2-.. i rækken! Men jeg kan ikke se nogen praktiske formål med at få kønnet at vide på forhånd - medmindre man går op i at alt nødvendigt tilbehør skal være i pige/drenge farver.

Anmeld

20. februar 2011

Niatza-vb

Nops, vil intet vide Har vidst det aligevel, uden at tro på det er noget man kan fornemme. Dog snød Zackarias mig, da hans nyre skulle scannes i 20 uge tissede han med fuld strit, så ikke rigtig nogen tvivl der :cheer:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.