Hvor tit får jeres børn en fridag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

Det er stadig mig-vb

Nu hvor jeg arbejder igen, så er der ikke plads til de der fridage mere. De må gerne få fri, men ikke når der ikke er en voksen hjemme! Men kan de skaffe en voksen, Mormor eller brødre der kan være her hos dem, jamen så er det fint. Nu har mine unger så heller aldrig bedt om ret mange fridage, så når de ind imellem har spurgt, så har de sgu fået lov. Omvendt havde de fx ikke en eneste dygedag sidste skoleår, så der synes jeg en pjækkedag godt kunne komme ind når de følte den var tiltrængt. Og jeg har da også altid meldt på skolen, at vi holdt en fridag, og ved forældre/hjem samtalerne har jeg også sagt frit fra leveren, at jeg mener børn også kan have brug for en off dag, og at vi altså tager sådan én engang i mellem. Det syntes de lød sundt. Nu har jeg fx også selv meldt på arbejdet, at jeg gerne vil have en ugenlig fridag med mindre der selvfølgelig opstår en ekstrem vigtig situation der kræver min tilstedeværelse. Og den fridag om ugen skal netop gå til børnene, enten i form af jeg henter dem tidligt, eller jeg på anden måde får lavet noget specielt for dem - noget bio efter skole, svømmehal, museeum eller hvad de nu har lyst til. Eller at tage dem med ud på noget shopping, hver for sig, da jeg også mener børn skal have lov til at have deres forældre helt for sig selv engang imellem. Specielt når der ER mange søskende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Spunk-vb

ma08 skrev:
Sjældent, og eftersom hun stadig sover til middag + vuggestuen har 'lukket' for afhentning mellem kl. 14.30 og 15, er det svært at hente tidligt.
Hvorfor må man ikke hente der? Spunken får meget sjældent en hel fridag fra vuggestuen, men sommetider når jeg har haft lørdagsvagt tager jeg en afspadseringsdag, og så skal jeg da hygge med hende. Men manden er jo lærer så hun bliver jævnligt hentet tidligt. Og i torsdags da jeg skulle arbejde til 20 hyggede vi derhjemme indtil 12 og far hentede hende kl. 15.

Anmeld

8. januar 2011

ma08-vb

Spunk skrev:
ma08 skrev:
Sjældent, og eftersom hun stadig sover til middag + vuggestuen har 'lukket' for afhentning mellem kl. 14.30 og 15, er det svært at hente tidligt.
Hvorfor må man ikke hente der?
På det tidspunkt er alle ungerne vågne igen efter middagslur, og så samler de dem til frugt og brød. Her vil de gerne have ro omkring ungerne forstået sådan, at det virker forstyrrende, hvis der hele tiden valfarter forældre ind og ud. På samme måde om formiddagen kl. 9.30-10.00, hvorfor man helst skal aflevere inden kl. 9.30. Det passer helt fint i forhold til pigens middagslur, at vi først 'må' hente efter kl. 15, for nogle gange sover hun helt til kl. 14.30. Men hvis man undtagelsesvist er nødt til at hente i lige præcis den halve time, hvor de sidder med frugt mv., så kan man selvfølgelig det.

Anmeld

9. januar 2011

Caidas-vb

Det er ikke det store de får af fridage. Men jeg har fri hver 6. fredag. og da holder jeg dem hjemme - hvis ikke jeg lige skal noget for mig selv. Til gengæld har jeg nogle tidlige dage, hvor jeg har fri kl 13 eller 14 og da tager jeg dem med hjem. Hvis en af dem skal noget - tand- eller øjenlæge, tager jeg kun hende med og lader deres far hente den anden. Hvis jeg har en lukker, er det også gerne at deres far henter dem lidt før. Han har fri enten 11.30 eller 12.30, men vi synes at de har bedre af at være i børnehave end være hjemme når han har behov for at hvile sig efter arbejde.

Anmeld

9. januar 2011

syvsover-vb

Herhjemme arbejder jeg hver anden weekend og ofte aften så jeg har altid fri mandag og hver anden tirsdag. Martin holder ofte en fridag hver anden mandag, men også tit om fredagen hvor han så bliver kørt ud til farmor hvor jeg skal på arb om aften. Når jeg har aftenvagter så bliver han gerne aflevert omkring kl 9:30 for så hygger vi herhjemme. Jeg er ikke altid så god til det der med at hente tideligt, bedre til at aflevere sent HEHE. Tror gerne han har en 4-7 fridage om måneden. han har så kun de to ugers sommerferie hvor børnhaven er lukket om sommeren, men nu har han lige 16 dages ferie hvor han skal med os på ferie og i april har han også gerne lidt, for der skal jeg have brugt min sidste ferie :P JEg vil gerne at han har mere fri men det er så godt for Martin at komme i BH. Når vi har fri kan vi lave alt fra rengøring, bagning, en indkøbstur til en dejlig legolandstur

Anmeld

11. januar 2011

Polyp-vb

Når der er brug for det, uanset om det er sygdom, sløvsind (træthed) eller af praktiske årsager. Det er mig der har ansvaret, så det er også mig der bestemmer 100 % om en fridag er bedre end en skoledag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.