Mere om søvn herfra mig :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

352 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. september 2009

TbCp

Ja... nu må i da snart være trætte af at have hørt om vores søvnproblemer i så laaaaang tid!

Vi snakkede om igår aftes hvad pokker vi skal gøre. Sidste uge var ret slem så vi glædede os bare til at Liva ikke var hjemme i weekenden så vi kunne få sovet.

Nå, men vi snakkede om, om det måske kunne have boget at gøre med Livas værelse, er det for stort, er der for mange forstyrrende elementer,
Så i nat har hun sovet ude i gangen mellem hendes værelse og vores værelse. Der er bare hvide vægge og der kan lukkes døre så der er helt mørklagt.

Hun kom allerede i seng kl. 19 da hun kun havde sovet 1/2 time til middag.
Omkring 19.30-19.45 var hun faldet i søvn.

Natten er faktisk gået utrolig godt. Hun har været vågen 5 gange, ganske kort hvor jeg bare skulle give hende sutten o lægge hende ned igen.
Ja herhjemme er 5 gange altså ret godt
5. gang kom hun med ind i vores seng og lagde sig straks til at sove og sov så til kl. 7.15!!!
Dvs. jeg stod op alene idag, kunne gøre mig klar og spise morgenmad inden hun vågnede, det var fantastisk!
Vi prøver nogle flere nætter ude i gangen og fungere det godt må vi se hvad vi kan gøre ved hendes værelse for at gøre det mere "roligt"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

anna-jonas

Åhhhh............det lyder godt. Man skal nok have med i betragtning at Liva er født for tidligt...............så måske skal der mere ro på farver, og mindre, mere overskuelige rum.
Håber at det kommer til at virke, så i kan få jeres nattesøvn alle 3.

Anna har jo også været slem til at vågne 10-15 gange om natten, men efter at vi flyttede hendes seng ind til os, vågner hun kun 1-2 gange hver nat. Vi har så også lagt 2-3 sutter i hendes seng, så hun selv kan famle sig frem efter en lille trøster. Men nu er hun jo blevet 3 år..............så sutterne skal snart afleveres som betaling for en selvvalgt gave.

Knus  Mette

Anmeld

7. september 2009

TbCp

Anna-jonas skriver:

Åhhhh............det lyder godt. Man skal nok have med i betragtning at Liva er født for tidligt...............så måske skal der mere ro på farver, og mindre, mere overskuelige rum.
Håber at det kommer til at virke, så i kan få jeres nattesøvn alle 3.

Anna har jo også været slem til at vågne 10-15 gange om natten, men efter at vi flyttede hendes seng ind til os, vågner hun kun 1-2 gange hver nat. Vi har så også lagt 2-3 sutter i hendes seng, så hun selv kan famle sig frem efter en lille trøster. Men nu er hun jo blevet 3 år..............så sutterne skal snart afleveres som betaling for en selvvalgt gave.

Knus  Mette

Man begynder jo at blive lidt desperat så alt bliver forsøgt... det er jo ihvertfald 1 1/2 år det har kørt sådan her tror jeg.
Nu håber jeg bare det her virker for ellers har jeg snart ikke flere ideer vi kan prøve af.
Så ender vi ud i sådan noget med at have barnevognen inde i soveværelset, at hun sover i sit badekar eller sådan noget og det er måske alligevel i overkanten

Liva har rigtig mange sutter med i seng, men hun finder dem desværre ikke selv når hun vågner.

Anmeld

7. september 2009

mor_sabina

TbCp skriver:

Ja... nu må i da snart være trætte af at have hørt om vores søvnproblemer i så laaaaang tid!

Vi snakkede om igår aftes hvad pokker vi skal gøre. Sidste uge var ret slem så vi glædede os bare til at Liva ikke var hjemme i weekenden så vi kunne få sovet.

Nå, men vi snakkede om, om det måske kunne have boget at gøre med Livas værelse, er det for stort, er der for mange forstyrrende elementer,
Så i nat har hun sovet ude i gangen mellem hendes værelse og vores værelse. Der er bare hvide vægge og der kan lukkes døre så der er helt mørklagt.

Hun kom allerede i seng kl. 19 da hun kun havde sovet 1/2 time til middag.
Omkring 19.30-19.45 var hun faldet i søvn.

Natten er faktisk gået utrolig godt. Hun har været vågen 5 gange, ganske kort hvor jeg bare skulle give hende sutten o lægge hende ned igen.
Ja herhjemme er 5 gange altså ret godt
5. gang kom hun med ind i vores seng og lagde sig straks til at sove og sov så til kl. 7.15!!!
Dvs. jeg stod op alene idag, kunne gøre mig klar og spise morgenmad inden hun vågnede, det var fantastisk!
Vi prøver nogle flere nætter ude i gangen og fungere det godt må vi se hvad vi kan gøre ved hendes værelse for at gøre det mere "roligt"

Tillykke med den lille sejr det er jo dem man må samle på
Herhjemme er vi også inde i en, skal vi kalde det, søvnløs fase
Lille Phillip har ellers været rigtig god til at sove før men nu er han begyndt at vågne om natten og have svært ved at finde ro. Så i går kom han i seng kl 19.30 efter grød og bryst og sov indtil jeg gik iseng kl 23 hvor jeg gav ham bryst igen (ifølg sundhedsplejerken skulle han så kunne sove til næst morgen) men så vågnede han igen kl 3 og var bare ked, men nu er projektet startet og jeg ville ikke give ham bryst så efter at have vugget, og givet vand prøvede jeg kamillete og så puttede han sig til og sov til kl 6.30 hvor jeg så gav ham bryst og han puttede ved mig indtil 8.30. så synes egentlig det var rigitg flot, men håber at i nat bliver endnu bedre(kunne jo være skønt at sove en nat igennem snart)

Anmeld

7. september 2009

Bondepigen

Håber det er det der er problemet, så kan I da arbejde på at få det løst.... Det er jo rart at vide, hvad der gør, at hun ikke sover så godt... Venter med spænding på at høre mere om, hvordan det går..!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.