Barnedåb - så er datoen fundet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.322 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

desirefinck-vb

Vi skal holde barnedåb for Frigga den 5 Marts. Og så kommer spørgsmålet så, hvad skal man lave af mad.. Vi bliver godt 15 i alt og jeg havde planen at jeg ville lave det hele selv.. Jeg tænkte på buffet med lune og kolde retter, men hvad skal man lige lave.. Har i nogle gode ideer, evt en netside med nogle gode opskrifter. Jeg regner med at jeg ville lave en othellokage til dessert. Har i evt også nogle gode netsider hvor man kan købe pynt til barnedåb??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Heidi Nielsen-vb

Vi havde også buffet til Lucas´ barnedåb, dog bestilte vi fra noget der hed jysk diner.....det var et kæmpe hit hos vores gæster.... Den bestod af noget honningmarineret skinke, god oksemørbrad og noget svinekød. Der til salatbar og dressing, nogle kartofler lavet i ovn med nogle krydderier over og flødekartofler med hvidløg og flutes. Desserten var jordbærkager, lagkager, og lidt lækkert chokolade. Alt sammen er jo noget man også kan lave selv. Babypynt købte jeg hos panduro hobby som også har en webshop.

Anmeld

3. januar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Vi var meget pressede op til Alma's dåb, og ville have noget rigtig nemt, så lavede pålægskagemand og rigtig prinsessepyntede muffins. Det var et hit - halvdelen af gæsterne kom langvejs fra, så det skulle alligevel slutte rimelig tidligt, og det passede os fint endelig at slappe af efter en vild uge.

Anmeld

4. januar 2011

MetteNB-vb

Heidi Nielsen skrev:
Den bestod af noget honningmarineret skinke, god oksemørbrad og noget svinekød. Der til salatbar og dressing, nogle kartofler lavet i ovn med nogle krydderier over og flødekartofler med hvidløg og flutes. Desserten var jordbærkager, lagkager, og lidt lækkert chokolade.
Synes jeg, lyder som gode forslag. Du kan også nøjes med at vælge en af kødtyperne og evt. begge typer kartofler. Så vil der evt. være plads til en tunmousse med rejer at starte på og evt. et par andre småretter evt. frikadeller, hvis der er andre børn. Jeg synes, det afhænger meget af de gæster, der bliver inviterede. Hvis de er til noget let, kan det være tapas. Det synes jeg, er lækkert, men det er jo ikke alle, der kan lide det. Hvis det er mere sådan noget traditionelt, du går efter, er ovennævnte et bud.

Anmeld

4. januar 2011

desirefinck-vb

Tusinde tak for de gode ideer, jeg vil da tag dem med i mine overvejelser. Men tror det bliver for dyrt at bestille mad, tror jeg holder mig til at lave det selv..

Anmeld

5. januar 2011

Katten-vb

En god idé er at lave noget der kan passe sig selv mens kirken besøges. Et par stege i ovnen og så en masse salat på køl med noget hj. lavet dressing. God fornøjelse med forberedelserne og selve dagen :) :huh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.