Hvilken mad vil I IKKE spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. december 2010

Kirle-vb

Afledt af en anden tråd - så kom jeg til at undre mig over hvad mad man ikke vil spise. Jeg tror at jeg som udgangspunkt vil smage på alt. bare fordi. Men samtidigt har jeg haft svært med kanin og snegle. Men har dog smagt. Kanin kan jeg lide og snegle ikke. Men kan heller ikke lide tyggegummi så det kom nok så ikke som en stor overraskelse. Så jeg tror at min liste er som følger : Snegle... Og udrydningstruede dyr eller levende dyr. Slanger tror jeg heller ikke jeg vil kunne sætte tænderne i, men ved det ikke endnu. Kakelakker, myrer, fugleedderkopper osv. er så også et no - go (men må indrømme at jeg ikke har prøvet det). ;) Tissemænd og testikler tror jeg også jeg springer over men har da smagt sællunge engang for længe siden ;) Hvad med jer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

als-vb

Som udgangspunkt smager jeg gerne, MEN: Rosenkål (smager skrækkeligt) tunge, tarmindhold, kønsorganer. Truede dyr er sikker en milliard ting jeg heller ikke vil, men sådan lige overordnet set.

Anmeld

30. december 2010

Rita-vb

Jeg spiser ikke kød, så det er så nemt. Jeg spiser fisk, men kun fisk og rejer - kan ikke lide hummer og har ikke tænkt mig at smage østers. Jeg spiser ikke blå-lilla mad, så auberginer er udelukket :laugh: men jeg har da smagt dem :bvadr:

Anmeld

30. december 2010

Polyp-vb

alt der knaser...dvs insekter og andet i den kategori ville kræve noget nær hungersnød Rotte ville jeg nok også have svært ved pga associationerne til kloakrotter desuagtet at jeg udmærket ved at det er en anden type der spises : :skrap: Snegle har jeg prøvet og er klart med i kategorien om tyggegummi og viskelæder. Har generelt det princip at man bør smage på nye ting mindst én gang...men nogle gange kan princippet bare ikke efterleves i praksis..eks. mht østers...ydrk...dem kan jeg bare slet ikke få i nærheden af min mund Har hørt om en slagter på Holmbladsgade på Amager, der under WW II solgte slagtede og flåede baggårdskatte som kylling og vildekaniner indtil han blev afsløret, simpelthen fordi folk undrede sig overat han var så velforsynet med varer...så mon ikke der også er nogen, der i vore dage har alternative ting og sager til salg en gang imellem :X

Anmeld

30. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg spiser ikke indmad. Lever kan jeg kun kapere finthakket i paté og postej. Og så kan jeg, underligt nok, virkeligt godt lide foie gras, men boykotter det af etiske årsager. Jeg synes, det er noget svineri, at det fortsat produceres og sælges. Jeg spiser heller ikke champignon - kan liiige klare det i bittesmå bidder i en paté, men står helt af over for hele stykker. Det handler jo så ikke om moral, men om ganske almindelig kræsenhed. Blodpølse rører jeg heller ikke. Har aldrig smagt det og har ikke spor lyst til at prøve.

Anmeld

30. december 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg spiser ingen former for skaldyr, synes de er grimme...krabber ligner undervandsedderkopper, føj da. :ohmy: Og min kæreste og ham på 8 kan virkelig gå amok i hummere, krabber, jomfruhummere, småkrebs, rejer og den slags...yrkkk. Men ellers kan jeg stort set spise alt, og har prøvet næsten alt...pånær rotte (tror jeg da), men jeg har spist marsvin, ved ikke hvad det høre inde under. Bryder mig heller ikke om nosser, og synes det er lidt klamt når min kæreste smider sådan et par nosser på grillen og æder dem med citron og hvidløg :huh: :laugh:

Anmeld

30. december 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Egentlig er jeg også med på at man bør smage maden, men.. Øjne og hjerner (fra fx får) kan jeg ikke få ned - kiggede engang i gryden og så kiggede det i gryden tilbage. Spiste dog det sammenkogte og fårekødet i samme gryde, men fik nok da min kammerat spiste øjet og det sprøjtede på mig. Insekter er jeg ikke til, har smagt lidt forskelligt. Store stykker af blæksprutte, men kan godt lide de der miniature blæksprutter som har været i frituren. Det samme gælder for øster - det skal i frituren først. Er generelt ikke begejstret for indmad. Det meste sushi - har gjort et ihærdigt forsøg og gør det ikke igen. Men tror det handler meget om mængdeforhold og hvad det er sat sammen med.

Anmeld

30. december 2010

MetteNB-vb

Kan se, der allerede er oplistet meget, som jeg heller ikke ville sætte tænderne i! Insekter Rotter m.m. Heste - kaniner - katte og hunde Indmad - tarme - testikler o.l. NEJ TAK Blodpølse - gule ærter - figner - lever - tatar - rå æg -

Anmeld

11. januar 2011

Polyp-vb

så lige en lignende liste i avisen forleden...æg med andefostre tror jeg heller ikke lige jeg ville kunne få ned!

Anmeld

11. januar 2011

Spunk-vb

Indmad Tunge Finker Blodpølse Tomater Grisehaler Østers Honning Koldskål Kærnemælk Surmælksprodukter Og det er udelukkende kræsenhed - flere af tingene spiste jeg da jeg var barn. Så er der de mere eksotiske (og mere normale at vige udenom): insekter, fiskehoveder, andegumpen, øjne, hjerne etc. Og så er der nogle ting som jeg ikke køber af princip: Israelske varer. Har aldrig smagt foie gras, men hvis jeg kunne lide det, så ville jeg alligevel ikke købe det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.