Endelig ro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. december 2010

Spunk-vb

Så er der fred i huset igen. Min svigerinde med mand og 3 børn mellem 8 måneder og 6 år har været her siden tirsdag, svigermor kom den 23. og i går var vi til julefrokost hos svigerfar, så der har været run på. Jeg elsker min svigerinde og hendes familie så det har været vildt hyggeligt, men det har desværre været lidt for meget for spunken. Normalt er hun glad det meste af tiden og meget selvstændig - hun gider ikke at sidde på skødet og nusse. Men mens de har været her har hun været meget 'klistret' og har hylet hver gang jeg forlod rummet. Det har været svært at lave noget fordi hun kom og hagede sig fast til mit bukseben. Og sengetid har været et mareridt. Det har taget en time hver aften - med sang, vuggen, holden i hånd og lillen bomstille i vores seng med armene omkring hende - og meget og højlydt tuderi. Det har altså været lidt stygt og jeg havde megadårlig samvittighed over at slæbe hende med til julefrokost i går. Der fik hun også flere hysteriske anfald og havde svært ved både at spise og sove. Men i dag har vi bare hygget i nattøj hele dagen. Hun har haft lidt feber, sløvhed og dårlig appetit, men hun har været glad og hun faldt i søvn uden at kny. Skønt. Det er første gang hun har været påvirket på denne måde - i sommers da hele familien var samlet i en uge gik alt fint. Tror i at det er noget med alderen? Har i tips til hvordan det kan undgås en anden gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2010

Det er stadig mig-vb

Tror du ikke mere det hænger sammen med, at hun idag har haft lidt feber? Sådan lidt utilpashed og mange mennesker kan nemt få den sejeste til at klistre sig fast, og de små kan jo godt have det dårligt uden der nødvendigvis er feber i første omgang. Så dét tror jeg nærmere kan være årsagen....

Anmeld

26. december 2010

Spunk-vb

Hun har først virket dårlig i dag.

Anmeld

26. december 2010

Det er stadig mig-vb

Jo, men kender du ikke den der følelse - inden man får feber, at man bare har nogle dage op til, hvor man er mere træt og utidig end ellers? Jeg ved med mine egne unger, at de kan have sådan 2-3 dage med at være utilfredse, mere pivende og mere nærtagende, hvor jeg tænker, gudved om de er ved at blive syge. Og så får de ganske rigtigt pludselig feber.....

Anmeld

26. december 2010

Spunk-vb

Næ, det har jeg aldrig oplevet med spunken - hun tager os altid på sengen.

Anmeld

26. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Uh, jeg kan udmærket godt huske den dårlige samvittighed, da børnene var små, og man var 'nødt til' at trække dem igennem lidt for hårde programmer med lidt for mange mennesker, selv om det tydeligvis var for meget for dem. I særdeleshed i julen med den ene familiesammenkomst efter den anden. Da vi så havde to babyer samtidig - der er kun 14 mdr. mellem mine drenge - blev jeg bedre til at lade hensynet til børnene råde, for det var ligesom mere legalt, når der var i alt tre unger at tage hensyn til. Så kunne en af os voksne tage det barn eller de børn, der rent faktisk 'var til noget', med til familietamtam, mens den anden blev hjemme med det/de resterende barn/børn. Det kan også være, jeg bare var mere træt og mindre parat til at udsætte mig selv, omgivelserne og barnet/børnene for hyleri...

Anmeld

27. december 2010

als-vb

vi kan mærke det hurtigt hvis tøsen er blevet hevet igennem for meget i en periode, hun bliver utidig, træls, klistret ol. Vi er blevet meget bedre til ikke at overbooke vores kalender og give pusterum. F.eks har vi aldrig mere end et arrangement i en weekend. Her op til jul har vi prøvet at sørge for at der har været en 'fridag' mellem hvert arrangement så hun lige kan lande inden vi skal af sted igen. Tror bare ikke der er noget at gøre en anden gang. hun har behov for ro indimellem til at fordøje alle de indtryk som hun får fra 3 stk ekstra børn + forældre + de løse gæster. En anden gang så ville jeg begrænse antallet af julekomsammener og jeg ville begrænse antallet af dage der var overnattende gæster. men det er helt og holdent op til hver enkelt familie at finde ud af hvor meget hensyn man vil tage eller hvor meget man vil lægge planer efter børnene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.