Hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, de analkirtler kan virke hørme fælt. Det kan også godt være badet ikke tager lugten helt og at den begynder at lugte igen, men så ved du da i det mindste hvad det er. Og ellers må i alle sammen ned på alle 4 og sniffe jer frem til 'gerningsstedet' for hvis den har fået tømt dem et sted i huset, så bliver det altså ved med at lugte indtil i har behandlet stedet gentagende gange med Rodalon. Og så hold øje med bagdelen i fremtiden, hvis den begynder at kører røven hen af gulvet, så kan det være det er på tide at få tømt dem igen (det kan dyrlægen nemt gøre) så i slipper for lugten. Mange tævers analkirtler hæver omkring løbetid og så kan der smutte lidt ud.....men hvis man får tømt dem reglmæssigt, så er det ikke noget problem. - det KAN også være en engangs forestilling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

Frede-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Ja, de analkirtler kan virke hørme fælt. Det kan også godt være badet ikke tager lugten helt og at den begynder at lugte igen, men så ved du da i det mindste hvad det er. Og ellers må i alle sammen ned på alle 4 og sniffe jer frem til 'gerningsstedet' for hvis den har fået tømt dem et sted i huset, så bliver det altså ved med at lugte indtil i har behandlet stedet gentagende gange med Rodalon. Og så hold øje med bagdelen i fremtiden, hvis den begynder at kører røven hen af gulvet, så kan det være det er på tide at få tømt dem igen (det kan dyrlægen nemt gøre) så i slipper for lugten. Mange tævers analkirtler hæver omkring løbetid og så kan der smutte lidt ud.....men hvis man får tømt dem reglmæssigt, så er det ikke noget problem. - det KAN også være en engangs forestilling.
Tak for uddybende info! Jeg brugte en hel flaske shampoo, men sørgede selvfølgelig for at skylde godt og grundigt efter. Den kører faktisk tit røv på gulvet... og så kommer jeg bagefter med rodalonen, for jeg kan simpelt hen ikke ha' sådan noget på gulvet :S Ungerne råber tit: 'Moar, den kører røv...', og så får de at vide, at de skal blive stående og holde fokus præcist på åstedet, så jeg kan få tørt af med rodalonen. Hmmm, indtil nu kan vi ikke lugte makrel længere, men vi får se, når vi har været ude med skralderen og kommer ind igen... Hva' f'''''' skal de også ha' så'n nogen analkirtler for? :woohoo:

Anmeld

23. december 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Der er vist noget med at hvis hunden har haft dårlig mave kan analkirtlerne også let blive irriterede og sætte gang i en omgang 'makrel'. Vores egen tæve har kun haft et enkelt tilfælde i forbindelse med hun havde tømt skraldespanden og spist en masse rå æggeskaller. Min mors tæve laver til gengæld slæbespor over alt..

Anmeld

24. december 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg havde engang en hund og hver gang den havde ædt lakrids, så gik det lige i analkirtlerne. Så det behøver nu ikke at være fordi hunden har været bange, det kan også komme som reaktion på noget de har spist mm. Men godt spørgsmål, hva' fanden skal de dog have de analkirtler for :dry:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.