reagensglas behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.029 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. december 2010

lasen-vb

hej jeg vil høre om der er nogle herinde som har været igennem en reagensglas behandling. mig og min mand har prøvet at få børn i 2 år uden held, han sædkvalitet er meget dårlig så det skal befrugtes inden det sættes op i mig. har sådan behov for at snakke med nogle som har været det samme igennem. og høre om jeres erfaringern, og om det evt gør ondt at få taget æg ud og sat ind igen. har været inde og få lavet kegle snit så kan kun bære et barn. men har en del bekymringer da det ikke var så sjov en oplevelse for mig og ryger tilbage i det nu, dengang som var en ikke så rar oplevelse for mig, og går og er ked af det over det at man skal så mange undersøgelser igennem. mange hilsner c

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

bogonde-vb

Hej C Min kæreste og jeg har siden juni 2006 været hele turen igennem, med adskillige insemineringer, hormonbehandlinger m.v. I november sidste år gennemførte vi et reagensglasforsøg. Det jeg synes var værst ved hele forløbet, var hormonerne. Selve ægudtagningen er faktisk ikke slem. Det niver, når bedøvelsen omkring livmoderhalsen bliver lagt, men det er hurtigt overstået. Når de stikker nålen igennem væggen til ægstokken, kan det også gøre ondt, men jeg fik løbende morfin, og det gjorde at smerten var på et lavt niveau. Fra bedøvelsen aftog til et par dage senere, var jeg øm i underlivet. Men ikke værre end menstruationssmerter. Ægoplægningen var jeg meget nervøs for. Tænkte at det måtte gøre meget ondt, at få ført noget op igennem livmoderhalsen, efter de havde været inde og rode et par dage forinden. Kombineret med en fuld blære! Men jeg havde absolut intet at være nervøs for. Kunne faktisk ikk rigtig mærke noget og det var overstået på max 5 min. fra jeg lagde mig på briksen. Håber det kan give dig lidt ro i sindet. Hvis der er mere du gerne vil vide, spørger du bare. Mvh bogonde

Anmeld

21. december 2010

lasen-vb

hej tusinde tak fordi du har tid til at besvare, og det glæder mig meget over at høre at det er lykkes for jer, og det hjælper mig en hel del at høre det fra en der har prøvet det.og det med at det niver , tror følelsen er lidt den samme som at få lavet kegle snit.så det er ok:-) har simpel haft en uge hvor jeg har været så ked af det, pga uvisheden i processen, skal nedreguleres ca 14 dage inde i jan, hvor lang tid er man der og hvordan forgår det ?og hvor lang tid er man på hormoner inden de sætter æg op? og hvor lang tid skal man på det hormon pis ha ha skod:-) tusind tak knus c

Anmeld

29. december 2010

krislar123-vb

Jeg har også fået lavet keglesnit og reagensglasbehandling. Min lille søn på 9 mdr er reagensglasbarn og vi blev gravide i første forsøg. Jeg husker helt klart keglesnittet som værre end at få taget æg ud. Jeg havde ikke smerter efter indgrebet, og det gik nemt og hurtigt. Jeg havde heldigvis heller ikke problemer med hormonbehandlingen, så håber min overgangsalder bliver lige så nem ;) Rigtig meget held og lykke med det. De er så dygtige i dag, så det skal nok gå godt. Bevar det positive humør i prcessen, det er jeg overbevist om har en god effekt på resultatet.

Anmeld

29. december 2010

Caidas-vb

Jeg har så også været igennem det. Jeg fik ICSI. Ved vores 4. og sidste forsøg lykkedes det. Jeg synes at hele forløbet var meget smertefuldt. Det mindste var sprøjterne med hormoner - det skulle bare overståes. Jeg ved at det ikke beroliger dig, derfor jeg ikke har svaret før, men alle gangene jeg har fået udtaget æg, har jeg ligget med tårer i øjnene. Jeg har åbenbart en meget lav smertetæskel, for jeg fik al den morfin de overhovedet kunne give uden at skade noget. Men min livmoder er også skæv, så det var ekstra besværligt, ekstra sejt at få pipetten igennem. En af gangene tabte de 2 æg inde i mig, da de ikke kunne komme ind med dem. Jeg var ca et år i behandling og det endte med de 2 skønneste piger, som nu er 4½ år. Lige et godt råd, prøv for din egen skyld at skrive hele forløbet ned. Jeg ærgrer mig over at jeg ikke har gjort det. Du spørger ang tiden: jeg fik den lange behandling, med nedregulering (næsespray) i ca 14 dage, der efter hormonsprøjte ca i en uge. Så tager de æggene ud, hvis det er passenden antal. De sorteres, befrugtes (med den på dagen medbragte sæd) og fryses. og nogle af de befrugtede æg sættes op igen efter ca 2-3 dage. (det gjorde til gengæld ikke det mindste ondt) Hvor efter du skal tage stikpiller i 14 dage. For at holde ægget på plads. De 14 dage er de værste :S Held og lykke med forløbet.

Anmeld

31. december 2010

Plyskatten-vb

Hej Lasen, Jeg har også været igennem reagensglasbehandlinger, vi skulle have mikroinsemination da min mands sæd ikke kunne befrugte mine æg af sig selv. Vi har været igennem 4 behandlinger, hvoraf de tre var med nedregulering. Jeg synes det hårdeste ved behandlingerne er perioden med nedregulering, da jeg fik overgangsalder-agtige symptomer af det - natlige hedeture, humørsvingninger mm. Det at stikke sig selv synes jeg ikke var så slemt, udover at skulle huske et bestemt tidspunkt at gøre det på hver dag, og så er det lidt besværligt at skulle stå og blande hormonerne og få det op i sprøjten hvis man ikke lige er hjemme. Selve ægudtagningen syntes jeg ikke var meget smertefuld, men det er ubehageligt. Jeg foretrak at de gjorde det næsten uden morfin, for jeg kunne ikke lide fornemmelsen af ikke at være til stede i situationen. Hvis lægen ellers var sød til at advare mig før hun stak, kunne jeg godt klare smerterne, der føltes mest som nogen der nev mig. Jeg måtte så ligge på langs to dage efter operationen med smerter, som kan sammenlignes med meget kraftige menstruationssmerter. Ægoplægningen er slet ikke smertefuld, nærmest lidt hyggelig sammenlignet med at alt det andet. De 14 dages ventetid efterfølgende er helt uudholdelig til gengæld.. Det er de to dage hvor man venter på svar om æggene også, vi havde to gange hvor befrugtningen ikke var lykkes, så der var intet resultat af en måned eller mere på hormoner, ægudtagning og to sygedage på sofaen.. Alt i alt var vi behandling i næsten 2 år, og havde prøvet selv et år før det. Men nu er hun her, vores lille guldklump, som jeg fødte den 19. december. Jeg ved det er en ringe trøst når man står midt i det, men det KAN lykkes, og når det gør, så kan du slet ikke huske alle frustrationerne og skuffelserne. Jeg kan slet ikke forestille mig at det skulle have været et andet barn end hende der ligger og sover i vuggen lige nu.. Hvor lang tid med hormoner spørger du - det kommer helt an på hvor godt du tager imod dem. Jeg havde laange perioder med opjustering af hormonerne, fordi mine æg ikke ville modne. Jeg endte på max dosis hver gang. Håber dette kan hjælpe dig lidt, ellers bare spørg. Katrine, mor til Alma :)

Anmeld

3. januar 2011

lasen-vb

Nej hvor er det dejligt at høre at det lykkes for jer i første forsøg , håber det samme for os.:_) hi hi ja så må vi håbe at din overgangs alder bliver peace of cake hi hi.ja mit humør er blevet lidt bedre efter man har snakket med nogle der har været det samme igennem. så tusind tak for svar sødt af dig knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.