Jeg tror, at valget her står mellem en ambulance og en taxa/bil/bus.
Sygetransport mener jeg er noget, man kan ringe efter, når man skal til/fra hospitalet til tjek eller behandling og ikke kan klare transporten selv. Og hvor man nemt kan komme til at vente længe (det var i hvert fald min oplevelse, da jeg i sin tid som gravid jævnligt var til blodprøvetagning og så pensionisterne vente og vente). Altså ikke en mulighed for dig her, når du skulle hurtigt videre.
Så vi er vel der, hvor lægen har skullet vurderet, om du var syg nok til en ambulance. Jeg aner ikke, hvordan de vurderer det - hvor dårlig, man skal være. I et eller andet omfang har man jo selv ansvar, og det er også et spørgsmål om økonomi - en taxa er MEGET billigere end en ambulanceudrykning.
Og man er jo meget sårbar, når man har det dårligt... Husker engang jeg kom et par minutter for sent til lægen (en sommerferievikar for min egen læge), fordi jeg havde fået betændelse i knæet og var meget længere tid undervejs med bus & til fods, end jeg havde regnet med. Lægen skældte mig nærmest ud, og jeg fik tårer i øjnene, fordi det var så uretfærdigt. Til gengæld blev lægen helt tavs, da han så så mit knæ, der havde dobbelt størrelse...
Som du selv skriver, så er det jo lige præcis din tilstand, der gjorde, at du ikke bad om transport. Måske har du virket friskere på lægen, end du følte dig selv?
Og så iøvrigt: God bedring!
Anmeld