Taxa eller Falck når man skal indlægges??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.331 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. december 2010

Pia S-vb

Jeg er ellers ikke en brokker, men skal lige høre om dette er normalt?! Jeg var hos lægevagten på Gentofte Hospital lørdag eftermiddag. Jeg har meget stærke smerter, kan næsten ikke gå og lægen mener, at jeg nok har blindtarmsbetændelse. Jeg skal indlægges på Herlev Hospital med det samme. Fint nok. Hvordan kom I herop, spørger krampen. Min nabo kørte, da vi ikke har bil. Nå, men så må I jo tage en taxa til Herlev, jeg synes ikke, I skal vente på det offentlige!!! WHAT - burde jeg ikke kunne få en sygetransport? Jeg var så syg og rundforvirret, at jeg ikke fik sagt noget begyndte bare at græde, da vi var gået. Men er det virkeligt normalt? Bagefter overvejede jeg at smide mig på gaden og håbe at en eller anden ringede efter Falck :blink: Havde dog ikke blindtarmsbetændelse - ved faktisk ikke hvad jeg fejlede. Nu er jeg hjemme igen, ikke på toppen men dog hjemme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

Johannamor-vb

Jeg tror, at valget her står mellem en ambulance og en taxa/bil/bus. Sygetransport mener jeg er noget, man kan ringe efter, når man skal til/fra hospitalet til tjek eller behandling og ikke kan klare transporten selv. Og hvor man nemt kan komme til at vente længe (det var i hvert fald min oplevelse, da jeg i sin tid som gravid jævnligt var til blodprøvetagning og så pensionisterne vente og vente). Altså ikke en mulighed for dig her, når du skulle hurtigt videre. Så vi er vel der, hvor lægen har skullet vurderet, om du var syg nok til en ambulance. Jeg aner ikke, hvordan de vurderer det - hvor dårlig, man skal være. I et eller andet omfang har man jo selv ansvar, og det er også et spørgsmål om økonomi - en taxa er MEGET billigere end en ambulanceudrykning. Og man er jo meget sårbar, når man har det dårligt... Husker engang jeg kom et par minutter for sent til lægen (en sommerferievikar for min egen læge), fordi jeg havde fået betændelse i knæet og var meget længere tid undervejs med bus & til fods, end jeg havde regnet med. Lægen skældte mig nærmest ud, og jeg fik tårer i øjnene, fordi det var så uretfærdigt. Til gengæld blev lægen helt tavs, da han så så mit knæ, der havde dobbelt størrelse... Som du selv skriver, så er det jo lige præcis din tilstand, der gjorde, at du ikke bad om transport. Måske har du virket friskere på lægen, end du følte dig selv? Og så iøvrigt: God bedring!

Anmeld

20. december 2010

Titte-vb

Pia S skrev:
Jeg er ellers ikke en brokker, men skal lige høre om dette er normalt?! Jeg var hos lægevagten på Gentofte Hospital lørdag eftermiddag. Jeg har meget stærke smerter, kan næsten ikke gå og lægen mener, at jeg nok har blindtarmsbetændelse. Jeg skal indlægges på Herlev Hospital med det samme. Fint nok. Hvordan kom I herop, spørger krampen. Min nabo kørte, da vi ikke har bil. Nå, men så må I jo tage en taxa til Herlev, jeg synes ikke, I skal vente på det offentlige!!! WHAT - burde jeg ikke kunne få en sygetransport? Jeg var så syg og rundforvirret, at jeg ikke fik sagt noget begyndte bare at græde, da vi var gået. Men er det virkeligt normalt? Bagefter overvejede jeg at smide mig på gaden og håbe at en eller anden ringede efter Falck :blink: Havde dog ikke blindtarmsbetændelse - ved faktisk ikke hvad jeg fejlede. Nu er jeg hjemme igen, ikke på toppen men dog hjemme!
Dumme læge! Ved faktisk ikke hvad du havde ret til, men i det mindste havde du ret til at blive behandlet ordentligt! God bedring Pia, håber du bliver frisk her op til jul!

Anmeld

20. december 2010

Det er stadig mig-vb

Enig, dum læge. Så snart det er lægen der anbefaler en indlæggelse, så er det også lægen der skal sørge for patienten kommer til hospitalet. Hvis akut og lettere kritisk, så med ambulance, ellers med Taxa. - efter en indlæggelse er det også god skik at sende patienten hjem i betalt Taxa eller med VBT.

Anmeld

20. december 2010

NikiFin-vb

Hvordan kan det være at du ikke ved hvad du havde fejlet? Jeg synes at du skal være parat et hvert øjeblik til at køre til hospitalet igen. Det kan ikke være intet der gør så meget ond

Anmeld

21. december 2010

Mor-3-vb

det er kun hvis du er medlem af Falck eller pensionist du kan få sygekørsel fra hospital og hjem eller til div behandlinger... det fik jeg afvide, her den 17, da jeg selv skulle hjem efter jeg var blevet opereret i halsen.... jeg skulle til Aalborg for at have det fortaget, og der er over 50 km fra hvor vi bor... og de kunne ikke sørge for jeg kunne komme hjem... vi havde 2 meget syge børn, så manden ville helst ikke slæbe dem med... men det blev han så nød til... for jeg skulle hjem dagen efter...

Anmeld

21. december 2010

Pia S-vb

jeg anfægter på ingen måde, at det var ok at jeg tog bussen hjem fra hospitalet. Det der undrer mig er, at hun vurdrer, at jeg skal indlægges - det var ikke til en behandling - og så ikke får transporten. Jeg vred mig af smerter og lægen mener, at jeg har blindtarmsbetændelse - men åbenbart ikke er syg nok til en ambulance. Tjah - sådan er det vel i dagens Danmark - og så var det ydermere en læge som jeg bestemt ikke kunne lide. Heller ikke før hun mente, jeg bare kunne fise af i en taxa :blink:

Anmeld

21. december 2010

Bellis-vb

Det eneste jeg kender, som kan give smerter som blindtarmsbetændelse er Galdesten og Ægløsning. Selv har jeg flere nætter, været i tvivl om jeg havde blindtarmsbetændelse eller om jeg bare skulle dø, men nej nej, det er bare ægløsning. Hver måned, sender det mig en dag i sengen :blink: Men det lyder som en meget mystisk læge, det der ?!

Anmeld

21. december 2010

Det er stadig mig-vb

Ja præcis, hun lyder ikke særlig tiltalende!! Enig, galdesten og nyresten kan altså også give smerter i særklasse. Det kendetegnes oftest ved, at smerterne forsvinder lige så pludseligt som det er kommet... Dem der har været så uheldige at prøve begge dele siger at galdesten er 1000 gange værre end blindtarmsbetændelse.

Anmeld

21. december 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Hmm.. Ved ikke lige hvordan det egentlig hænger sammen. Var engang med ambulancen (udrykning) til sygehuset 40 km fra min bopæl. Stig var også med. Da vi næste dag skal hjem, har hverken stig eller jeg fået jakke, punge eller lign med. Så måtte gå ned i den nærmeste nordea og overbevise skrankedamen om hvem jeg var og jeg var nødt til at skulle have nogle penge til toget hjem. heldigt det ikke var weekend. Da Alma blev bidt af en hund, kørte jeg til lægevagten i frederikshavn. Hun kunne ikke hjælpe mig fordi det var for voldsomt, men mente det bedste var hvis jeg selv kørte til hjørring med hende - det var hurtigere end at vente på ambulance etc. Spørg lige om jeg var ved at skide i bukserne undervejs til hjørring, med et barn der blødte helt vildt og blev ved at falde i søvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.