Farvel til sutten - i Tivoli

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.313 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. december 2010

Webredaktøren-vb

'Det er ikke kun voksne, der benytter sig af nytårsforsætter op til årsskiftet. Mange småbørn kvitter i disse dage sutten i Tivoli til forældrenes begejstring. Børnene står ofte i kø for at aflevere sutterne til Julemanden, og antallet af brugte sutter på juletræet stiger og stiger, så rekorden fra 2009 på 382 sutter skal nok blive slået mellem Jul og Nytår,' sådan lyder det fra Tivoli i år. Min dreng sagde også farvel til sutterne i Tivoli. Dog ikke til jul, men en pose med sutter blev afleveret til en heksemutter til Halloween og hun lovede at tage dem med hjem til sine heksebabyer :P Får julemanden også sutter fra jer i år, eller vælger/valgte i en anden metode at sige farvel til sutten på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

MetteNB-vb

Nej. Det gør han ikke. Vi har nemlig ikke nogen, at dele ud af ;) Havde troet, han skulle have en sæk fuld herfra i år, men det blev så i sommers, at vi vinkede farvel til sutterne. Tandlægen sagde i starten af august, at det var en god ide at lægge sutten på hylden, hvis ikke mindstemandens tænder skulle tage skade..... - og som sagt som gjort. Vi valgte at stoppe med det samme, og må sige, at det gik bedre end forventet. Så altså ingen sutte-gave til julemanden herfra.

Anmeld

16. december 2010

ma08-vb

Det er for tidligt at smide sutten her, hun er kun lige fyldt 2 år. Men hun er så glad for sine sutter, at jeg gruer for den dag, der må vinkes farvel til dem... :S Har I nogle gode fif? Hvad gjorde I hos jer, Mette?

Anmeld

16. december 2010

Lotte1976-vb

Her er vi ikke kommet af med sutten endnu... Jeg har forsøgt at overtale hende til, at vi skal sende den til Julemanden, så hun kan få en gave i bytte. Men det vil hun ikke være med til! Det bliver vist desværre på den hårde måde, når hun skal af med den... Jeg har fået et råd fra én, der klippede et mikroskopisk hul i sutten, så den til sidst ikke var rar at have i munden. Og da tøsen havde fået at vide, at man ikke køber nye sutter til en på 3 år, så var der jo ikke noget at gøre ved det - sutten røg i skraldespanden og tøsen kunne godt sove uden :D Det overvejer jeg at prøve med min datter også, der nu er 3½ år.

Anmeld

16. december 2010

MAMMARAZZI-vb

Nej det er for tidligt endnu - han er kun godt 1 1/2 år. Men tror det blir nemt, når dén tid kommer, for han bruger næsten aldrig sin sut... Min venindes søn på snart 4 afleverede sin sut til vores lokale julemand først i december - da de kom hjem om aftenen og skulle i seng, sagde han;'mor jeg har altså gemt én i din jakkelomme' - så de sutter stadig :laugh: :laugh: :laugh:

Anmeld

17. december 2010

als-vb

vi havde faktisk talt om at det skulle være her i julen sutten skulle væk, men er blevet enige om at når hele hverdagen er fyld med fester og travlhed og gæster og ude og alt mulig så er det nok ikke lige tiden for det. Men i starten af det nye år så skal den væk. Sutten skal være ude inden de tre år og jo før jo bedre. Vi har allerede indført at sutten KUN bruges når hun skal sove. Og hun bruger den slet ikke i dagplejen. Og ja det er jo ikke barnet der som sådan skal vænnes fra sutten men forældrene der skal tage beslutningen og være klar på en trøster når det så er lidt hårdt for uglen at undvære suttetrøsteren.

Anmeld

17. december 2010

Katrine-vb

min datter begyndte selv at sige at når hun var tre år var hun for stor til sut, men fortrød hver aften når hun skulle i seng - efter en uges tid havde vi alligevel smidt dem væk ( gemt dem så hun ikke kunne se dem) og det accepterede hun og har sovet fint uden sut siden... (nu har hun også kun brugt sut når hun sov, siden hun var 6mdr og før det nægtede hun at bruge den)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.