Julehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. december 2010

Spunk-vb

Der er startet en facebook-gruppe hvor der bliver lagt ønskesedler ud fra fattige familier som ikke har råd til at give deres børn julegaver. Så hvis du ligger inde med tøj eller legetøj der ikke bliver brugt, er det en mulighed. Kig her hvis du har lyst: http://www.facebook.com/pages/Julehjaelp/135564456496998

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Webredaktøren-vb

Det var da et fint initiativ, som jeg virkelig håber kommer mange til gode :) Vi plejer at give en sæk med tøj og legetøj til mødrehjælpen, for det er jo ellers ret let at glemme, at der er en del i Danmark, der har svært ved at få økonomien til at hænge sammen.

Anmeld

16. december 2010

ma08-vb

Jeg synes også, det er et fint initiativ. Dog er jeg (desværre?) så mistroisk af natur, at jeg hellere vil give til fx mødrehjælpen frem for en 'tilfældig' privat indsamler, hvor jeg ikke i samme grad kan være sikker på, at tøj og ting i det hele taget bliver videregivet. Julehjælp bliver desværre også misbrugt som iscenesatte indsamlinger.

Anmeld

16. december 2010

Spunk-vb

Når man har givet tilsagn får man tilsendt en adresse, så man sender det direkte til modtageren - så initiativtageren kan vist ikke have skumle motiver. Men selvfølgelig kan folk sende ønskesedler selvom de egentlig ikke har behov. Jeg vælger dog at tro på det gode i mennesker - tror at de fleste i virkeligheden synes at det er pinligt at bede om hjælp på den måde. Jeg har sendt tre gaver. Men jeg kan da godt spekulere på om de nu kommer til at gøre gavn og om modtagerne ikke bare udnytter godtroende fjolser som mig.

Anmeld

16. december 2010

ma08-vb

Jeg så godt det med adressen, og det hjælper selvfølgelig. Har du sendt gaverne til tre forskellige adresser? Det ville hjælpe endnu mere på det. Som udgangspunkt er jeg helt enig i, at det næppe er en ønskesituation at blive nødt til at tage imod den ene eller anden form for (jule)hjælp. Og jeg er enig i, at det er den gruppe, man skal tænke på. Jeg vælger så bare at støtte på mere 'organiseret' vis. Det giver mig ro i sindet i forhold til, at jeg stoler på, at ting og tøj bliver videregivet. Til gengæld ved jeg jo heller ikke her, om det virkelig er værdigt trængende, der får gavn og glæde af det, men hellere lidt spild, end at ingen får noget. Desværre har jeg på modtagersiden set mange eksempler på organiseret 'indsamling' af julehjælp, og det gør mig bare så arrig :angry: Fx folk, der havde fuldstændig tjek på, hvilke organisationer der udvekslede oplysninger, og hvilke der ikke gjorde, så de kunne få fra så mange forskellige som muligt. Føj!

Anmeld

16. december 2010

Spunk-vb

Jeg har sendt til to forskellige familier. Egentlig støtter jeg også altid de organiserede initiativer, men fik bare lyst til at gøre noget mere personligt i år. To af gaverne var hhv. en bluse og et stykke legetøj som spunken har fået men som vi aldrig har taget i brug. Den anden gave er et par brugte jeans - lyder ikke så fedt men det er diesel, så forhåbentlig kan de gøre lykke hos en 13-årig.

Anmeld

16. december 2010

ma08-vb

Spunk skrev:
Den anden gave er et par brugte jeans - lyder ikke så fedt men det er diesel, så forhåbentlig kan de gøre lykke hos en 13-årig.
Synes nu det lyder helt okay, så længe de er i god stand :)

Anmeld

16. december 2010

MetteNB-vb

Godt initiativ. Vil jeg gå ind og kigge på. Tænker, at vi nok har noget, vi kan undvære til fordel for andre. Jeg støtter som regel 'støtteforeninger'. Har slet ikke tænkt på det til private, men da en rigtig god ide. Der er rigtig mange, der har brug for hjælp her op til jul, for at sikre deres børn en god jul. Kender et par stykker, der har modtaget hjælp, og det redder i hvert fald julen for dem og deres børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.