Utroskab til julefrokost?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.082 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. december 2010

Webredaktøren-vb

Julefrokoster er godt i gang landet over, og på et tidspunkt hørte jeg en underviser i 'danskhed' sige, at til danske julefrokoster hørte også utroskab - ja, det var nærmest accepteret i det danske samfund med et lille sidespring i december, mente hun :woohoo: Jeg må sige, at det ikke er accepteret på min hjemmefront, men jeg har da været til adskillige løsslupne julefrokoster i årenes løb, så måske er der noget om snakken. Hvad mener I - er et lille uforpligtende sidespring ok i december?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

Elverpigen-vb

Sidespring er i min verden ALDRIG ok. Jeg syntes at det må være flovt at møde op på arbejde, hvis man har haft gang i noget til julefroksten, og alle ved at man er i et fast parforhold. Jeg er selv på en arbejdsplads med mange unge, og har set mere end rigeligt i årenes løb. Kantinen er altid sladdercentral mandag morgen, efter en stor fest :-) Det er sjovt at se hvad der sker, men jeg bifalder ikke utroskab, men folk der finder sammen til festerne, kan man nok ikke undgå.

Anmeld

15. december 2010

Møe-vb

Det bliver ALDRIG OK!! Jeg fatter det ikke... jeg har ikke noget mod flirt, fis og ballade - men så er grænsen også nået. Med vil give webbie ret - der er en del løsslupne julefrokoster, og ja, det er lige som om det mange steder er accepteret, at lave sidespring.

Anmeld

15. december 2010

als-vb

Det bliver ALDRIG ALDRIG ALDRIG okay i min verden at have sidespring. Jeg er ikke af den støbning. Er du i et åbentforhold hvor det er en del af pagten hele året så ok. Men den type er jeg bare heller ikke. (snerpet mig, nemlig ja!)

Anmeld

15. december 2010

Det er stadig mig-vb

Her kan vi gudskelov gøre hvad vi hver især vil. Men nej, ikke om jeg ville knalde med en kollega (ok, nu er mine kollegaer også MEGET MEGET korrekte mennesker, der på en eller anden måde får blod nok til hjernen så de kan tænke, selvom der er stådreng!) - modsat så mange andre. Men enig, hvor ville det dog være PINLIGT. Tror faktisk slet ikke mine kollegaer kunne finde på at drikke sig stang stive, så der ville heller ikke være en kinamands chance. Ofte er der mere tale om 'faglig-julefrokost' hvor vi taler om arbejde, familie, famile vs arbejde osv. Meget professionelt, meget ædruligt og meget stilrent. Men rigtig rigtig hyggeligt, betryggende og lærerigt. Det er somregl når vi går fra julefrokosten og de går hjem - og jeg går ud, at der kan ske ting og sager, men så er der jo ingen der kan se det, og jeg kan luske afsted ganske anonymt. Meeen indrømmer at jeg ikke rigtigt gider alt det der mere, jeg er mættet på alle fronter og har ikke mere tilgode på dén konto. Alt er afprøvet, udlevet og gentaget. Så slut med det!

Anmeld

15. december 2010

NikiFin-vb

NEJ

Anmeld

15. december 2010

Frede-vb

Jeg synes heller ikke, det er i orden - altså utroskab generelt, men hold da fast, der er mange, der praktiserer det. Ikke kun til julefrokost, men til alle mulige fester. Når vi holder fester på mit arbejde, er der et par, der går igen. For det første er det et meget umage par (folk, der ikke passer sammen på nogle som helst områder), og for det andet er det hver især folk, man ikke ville tro det om. De er så korrekte, når de ikke er til fest... men når de så er til fest, giver de den godt nok gas, og de er fløjtende ligeglade med, hvad vi andre tænker om dem - men det er jo også fair nok. Ét er, at man er utro, noget andet er, når det er med en kollega. Det lærer jeg vist aldrig at forstå. Af og til møder de føromtalte kollegaers partner op, og så møder de jo de personer, deres partner er utro med... det må da være mærkeligt, og jeg kan aldrig lade være med at smugkigge, når de dukker op :dry:

Anmeld

15. december 2010

MetteNB-vb

For mig er utroskab ikke okay, så jeg ville ikke hoppe med på et sidespring til julefrokosten. Hvad andre vælger, er deres valg. Mange lever i åbne forhold, og kan jo så godt være 'utro' til julefesten. Jeg hørte på et tidspunkt også noget statistik for, hvor mange der var utro til julefrokosten og det var høje tal. Det i sig selv tyder på, at det er sådan alment accepteret. For mig handler utroskab om, at der mangler noget i forholdet derhjemme. Det synes jeg, man skal vælge at arbejde på fremfor at springe ved siden af. Jeg har dog også hørt oplæg i forhold til, at vi ikke er født monogame, og at det derfor er naturligt for os, at have flere partnere ergo kan vi ikke gøre ved utroskab. Det er et godt 'alibi'.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.