Fileme uheldig at være allergiker...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.219 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. december 2010

TinaK-vb

Der er 2 krydderier, som jeg ikke kan tåle: Nelikker og kardemomme... Hvor meget juleguf/mad/kager etc tror I lige der er ovenstående ting i?? Og hvor surt er det så lige, når man ELSKER brunkager, pebernødder, klejner, æbleskiver -you name it!!! :mur: Det er blevet så slemt, at jeg ikke engang kan tåle at lave ting med ovenstående krydderier i. Jeg får kvalme og migræne.. Jeg kan ikke spise noget juletingeltangel hvis det er færdigkøbt, og er rimelig træt af at skulle spørge om tingene er i og folks svar 'jamen du kan slet ikke smage kardemommen'.. OG vidste I, at der fx også er de satans krydderier i visse karryketchup'er -så det er også slut med at få det til Batmans Livret... :mur:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Fuzzbox-vb

Æv :/ Du skulle også lige vælge de værste at have - kunne du ikke have taget granatæbler i stedet, dem bruger mna aldrig ti noget ;)

Anmeld

14. december 2010

Det er stadig mig-vb

Orv, den allergi ville jeg med glæde overtage, jeg hader i forvejen ALT der bare smager det mindste af nellike eller kardemomme, hvorfor jeg ikke kan udstå æbleskiver, pebernødder, juleboller og alt det der hvor smagen kan gemme sig..... :ohmy: Så MIG ville det ikke gøre noget at have den allergi (hvor er det egentlig uretfærdigt!) :)

Anmeld

14. december 2010

als-vb

Tænk på det på denne måde, hvis du ikke kan guffe alt det dejlige juleguf i dig, tager du heller ikke på af det :) men nøj en nitten allergi!

Anmeld

14. december 2010

ma08-vb

Puha, sikke en ærgerlig allergi at have, særligt i denne tid :mur: Kan du ikke lave nogle uden lige netop de krydderier? Jeg har fx en opskrift på pebernødder, hvor du bare kan udelade kardemomme, men der er ikke nelliker i. Sig til, hvis du er interesseret. Og Fuzzbox:
kunne du ikke have taget granatæbler i stedet, dem bruger mna aldrig ti noget ;)
Bruger skam jævnligt granatæbler, der er superdejlige i fx salat og tilmed nemme at håndtere :uhm:

Anmeld

14. december 2010

Kirle-vb

Ja det er en øv allergi! Herhjemme bager vi jo selv, pga. allergi, så har vist nogle gode opskrifter uden kardemomme og nelliker. Du skal bare sige til. Og jo den der med du kan jo ikke smage hvad det er man er allergisk overfor har jeg også hørt nogle gange - ih guder nogle klaphatte! der er lisom en kæmpe forskel på at ikke kunne lide og så få hjertebanken, få hovedpine, hæve op og blive alvorligt syg.

Anmeld

14. december 2010

Fuzzbox-vb

Kirle skrev:
Ja det er en øv allergi! Herhjemme bager vi jo selv, pga. allergi, så har vist nogle gode opskrifter uden kardemomme og nelliker. Du skal bare sige til. Og jo den der med du kan jo ikke smage hvad det er man er allergisk overfor har jeg også hørt nogle gange - ih guder nogle klaphatte! der er lisom en kæmpe forskel på at ikke kunne lide og så få hjertebanken, få hovedpine, hæve op og blive alvorligt syg.
Den har vi også hørt et par gange herhjemme ;) manden er allergisk overfor laks, og det er alt fra rogn til vandet det er kogt i, og folk servere stadig laks, og giver ham beskeden, at han jo bare kan pille de store laksestykker fra, så smager det ikke så meget af laks :huh:

Anmeld

14. december 2010

als-vb

Har det på samme måde med kokos. Om det så er kokos flager, krymmel, selve kokosen, eller olie, mælk ol. og folk siger også jamen du kan bare skrabe det af...doh!!!!!

Anmeld

14. december 2010

Det er stadig mig-vb

ma08 skrev:
Puha, sikke en ærgerlig allergi at have, særligt i denne tid :mur: Kan du ikke lave nogle uden lige netop de krydderier? Jeg har fx en opskrift på pebernødder, hvor du bare kan udelade kardemomme, men der er ikke nelliker i. Sig til, hvis du er interesseret. Og Fuzzbox:
kunne du ikke have taget granatæbler i stedet, dem bruger mna aldrig ti noget ;)
Bruger skam jævnligt granatæbler, der er superdejlige i fx salat og tilmed nemme at håndtere :uhm:
Og jeg ELSKER granatæbler og kan gå totalt amok i dem! Specielt de saftige og meget søde kerner kan jeg skovle ind med ske! :kiss: Grantatæble saft er en genganger i arabisk kogekunst, og selve kernerne er også pænt repræsenteret i både saltater og som pynt.

Anmeld

15. december 2010

TinaK-vb

Jo, jeg bager selv.. Holder for meget af juleguf, til at kunne undvære helt :laugh: Men men men, engang imellem 'styrer' man ikke helt hvad man putter i munden: Igår aftes fik jeg pludselig det rigtig skidt, ondt i maven, enormt meget kvalme og svimmel. Kunne ikke gå lige, følte jeg -og anede ikke om jeg ville kaste op om 3 sekunder.. Lægger mig på sofaen -helt fra den og sindsvag dårlig. Gennemgår hvad jeg har spist, og der er jo intet unormalt.. Manden kommer hjem, og må støtte mig i seng, og tage tøjet af mig, mens han passer på, at der ikke lige kommer en omgang projektil-opkast..... Det hjælper at ligge ned... Jeg sover elendigt i nat, og i morges var jeg ikke frisk endnu, så jeg meldte mig syg.. Snakker med manden, som siger: Du spiste en frikadelle igår, ikk? Hvis nu slagteren lige har lavet julemedister, så tager han jo resten af farsen og smider op til frikadellefarsen -så har du fået kardemomme den vej.... Argh, hvis den slagter lige vidste, hvad jeg havde gennemgået, fordi han ikke havde skrevet på etiketten.. (som manden min siger, det er en klat, der kommer i, måske 100-200 g i stor portion fars.. Bare nok i min situation)..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.