De fedeste julemarkeder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. december 2010

Webredaktøren-vb

Har I været på julemarked i år og hvilket er jeres favorit? Jeg har været en flittig gæst i år og har både været til julemarked i Berlin, Tivoli og i dag på Christiania ;) Hvilke julemarkeder kan I anbefale? Har nogle af jer fx. været i Sverige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Happymummy-vb

Har ikke prøvet så mange julemarkeder, men ved hvilket der er det hyggeligste: Julemarkedet i Den Gamle By i Århus. Uden tvivl. Var afsted sidste år med sønnen på dengang næsten 3 år. 'Byen' var dækket af sne, der var handelsboder med kunsthåndværk og forskelligt, og boder med gløgg, æbleskiver, kandiserede æbler, brændte mandler, saft osv. - ting, som man også kan få alle andre steder, måske, men det giver altså noget ekstra 'julet', når det foregår i en 1800-tals setting, hvor også sælgerne er iført gammeldags påklædning. At gå gennem de små gader, for at finde frem til bageren og købe sukkerkringler og vanillekranse og honningkager, var som en illustration taget ud af 'Peters Jul'. :P :P :P :klap: :klap: Har også planlagt at skulle afsted i år og håber derfor inderligt, at der kommer en ordentlig dyne sne igen, for ellers er det bare ikke lige helt så julet og charmerende. Jeg kan varmt anbefale en tur til Den Gamle By i december - ikke SÅ meget for selve indkøbenes skyld - men simpelthen for stemningens skyld. Og legetøjsmuseet og nisseudstillingen var et stort hit hos min søn. :) Det var måske nogle lidt mere rent kommercielle markeder, der mentes - men derfor kan jeg vel godt sprede ordet om den gode julestemning til folk, som eventuelt skulle befinde sig i nærheden af Århus i december :)

Anmeld

13. december 2010

mariamiss6-vb

Er man på sjælland kan man jo prøve vikingepladsens julemarked. Det er den 18. December http://www.facebook.com/event.php?eid=134478853276141 Der er hyggelig stemning, Mange af sælgerne er i deres vikingetøj, hytterne bag scenen er åbne (dem der er folk i/sælges fra), og der plejer at være lidt lunt både at spise og drikke :) Salget går på blandt andet pileflet og smykker, og der plejer også at være en med smukt hjemmelavet julepynt :) Bopladshytterne (dem der er kopier af originale vikingehytter) er altid åbne for offentligheden, så dem kanman jo smutte inden om også :) Der er ingen entré.

Anmeld

13. december 2010

Frede-vb

Det bedste julemarked er naturlivis julemarkedet i Lübeck. Det er nordens største, idet næsten hele byen i hele december måned forvandler sig til et stort julemarked. Det tager ikke ret lang tid at komme dertil fra Sjælland - eller Jylland for den sags skyld. Sidste år tog vi på en julemineferie på et hotel i byen, som var billigt, netop fordi det var i juledagene. Mht. julegodter kan tyskerne bare noget, vi ikke kan her i DK. De laver virkeligt nogle julegodter, der vil noget, og som man sagtens kan tage nogle kg på af.

Anmeld

13. december 2010

MetteNB-vb

Ikke et eneste julemarked i år. Havde truet med at tage til Legoland, men nåede det aldrig. Har tidligere været til det i Tønder. Det synes jeg, var super hyggeligt. Tivoli ligger efterhånden nogle år tilbage, men det husker jeg også som et sted, jeg gerne ville julebesøge igen. Har også været til det i Flensborg. Det nåede jeg så heller ikke i år - og heller ikke sidste år.... Uha, kan se, at december flyver for hurtigt efterhånden. Når ikke alt det juleri, jeg gerne ville......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.