Har ikke prøvet så mange julemarkeder, men ved hvilket der er det hyggeligste: Julemarkedet i Den Gamle By i Århus. Uden tvivl. Var afsted sidste år med sønnen på dengang næsten 3 år. 'Byen' var dækket af sne, der var handelsboder med kunsthåndværk og forskelligt, og boder med gløgg, æbleskiver, kandiserede æbler, brændte mandler, saft osv. - ting, som man også kan få alle andre steder, måske, men det giver altså noget ekstra 'julet', når det foregår i en 1800-tals setting, hvor også sælgerne er iført gammeldags påklædning. At gå gennem de små gader, for at finde frem til bageren og købe sukkerkringler og vanillekranse og honningkager, var som en illustration taget ud af 'Peters Jul'.
:P :P :P :klap: :klap:
Har også planlagt at skulle afsted i år og håber derfor inderligt, at der kommer en ordentlig dyne sne igen, for ellers er det bare ikke lige helt så julet og charmerende. Jeg kan varmt anbefale en tur til Den Gamle By i december - ikke SÅ meget for selve indkøbenes skyld - men simpelthen for stemningens skyld. Og legetøjsmuseet og nisseudstillingen var et stort hit hos min søn. :)
Det var måske nogle lidt mere rent kommercielle markeder, der mentes - men derfor kan jeg vel godt sprede ordet om den gode julestemning til folk, som eventuelt skulle befinde sig i nærheden af Århus i december :)
Anmeld