starte i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.685 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. december 2010

fie_b_c-vb

hej alle min datter skal starte i vuggestue midt januar? hvad bør jeg sørge for hun har med og er der noget hun skal have lært til den tid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

Spunk-vb

Hej Fie. Du skal nok spørge i den vuggestue hvor din datter skal starte. I vores vuggestue foreslår de thermotøj, regntøj, flyverdragt, vinterstøvler, sutsko og en fleecetrøje eller andet hun kan sove i. De anbefaler også at barnet får en 'Den sunde drikkedunk'. Desuden skal du selvfølgelig medbringe sutter og hvis der f.eks. er en bamse eller putteklud hun ikke kan sove uden. Vi har også stillet en pakke pulvergrød derover, til hvis hun ikke vil spise sin frokost. Det kan være praktisk hvis hun f.eks. har ondt pga. nye tænder. I nogle vuggestuer skal man også selv medbringe bleer.

Anmeld

12. december 2010

Spunk-vb

Velkommen til for øvrigt :) Tror ikke at der er noget hun skal have lært inden hun begynder i vuggestuen. Men du skal være forberedt på at der sikkert kommer til at ske en hel masse med hende lynhurtigt. Spunken er den yngste i vuggestuen, og efter hun er begyndt derovre har hun f.eks. trænet meget ivrigt at gå - det kan alle de andre nemlig, og nu er det endelig lykkedes hende uden gåvogn. Hun er også begyndt at pege på alting, at synge og at lave fagter til en sangleg de laver derovre.

Anmeld

10. januar 2011

fie_b_c-vb

tak for svarene :) jeg har nu fået hamstret en masse tøj på udsalg og har brugt meget af dagen på at stryge navnemærker i tøjet......nu er der kun savlesmække og strømperne tilbage.... men har de brug for vinterstøvler? min datter kan ikke kravle, så hun har bare sådan nogle TtH vandtætte futter (luffer til fødderne)....

Anmeld

10. januar 2011

Spunk-vb

Vi har ventet med at købe støvler indtil hun begyndte at gå - indtil da har hun brugt kravleluffer. Jeg forestiller mig at det er meget rarere og lettere at kravle end når man har støvler på. Og lige nu tænker jeg at vi måske slet ikke havde behøvet at ofre 600 for et par ecco vinterstøvler, for de er næsten aldrig ude lige for tiden pga. kulden - og det er oven i købet en naturinstitution. Er starten lige op over?

Anmeld

10. januar 2011

ma08-vb

fie_b_c skrev:
men har de brug for vinterstøvler? min datter kan ikke kravle, så hun har bare sådan nogle TtH vandtætte futter (luffer til fødderne)....
Nej, vent endelig til hun kan gå, ellers er det bare penge ud ad vinduet. Som Spunk skriver, skal du bare spørger ovre i vuggestuen, og under alle omstændigheder skal de nok sige til, hvis de mangler noget. I min datters vuggestue vil de gerne have, at ungerne har et ekstra sæt tøj liggende, nattøj, sutter hvis de bruger det, sutsko. Derudover bare årstidens overtøj, dvs. p.t. flyverdragt. Senere får du brug for termotøj og regntøj, men det er jo ikke aktuelt endnu. Jeg ville også vente med gummistøvler til hun kan gå, for når de kravler, falder de som regel alligevel bare af :laugh:

Anmeld

10. januar 2011

ma08-vb

Og i øvrigt nej, der er ikke noget bestemt, hun skal have lært inden hun starter, det skal hun nok hurtigt komme efter :)

Anmeld

11. januar 2011

Johannamor-vb

Du skal endelig ikke stresse over hvad du skal bruge - du kan jo altid købe det lynhurtigt, hvis vuggestuen har særlige ønsker... Pådagogerne skal nok fortælle dig, hvad du har brug for - også når der opstår nye behov. Et barn, der savler meget har fx brug for et mindre lager af tørre trøjer; til gengæld er det et lager af ekstrabukser, der skal til, når engang barnet smider bleen; det samme gælder hvis du har et barn, der ofte tisser igennem. Hvis ungerne er ude at bevæge på jorden sig her i vinteren ville jeg prioritere et lager af ekstrabukser, fordi bukser og strømper ofte kan blive våde (på trods af passende overtrækstøj). - Men det afhænger jo af institutionens vaner (mine egne børn har kunnet gå den første vinter i vuggestuen, så jeg ved ikke, hvordan 'man' behandler de helt små om vinteren). Jeg har altid haft ekstra regntøj og gummistøvler i institutionen - andre tager tingene med frem og tilbage. På den måde kan man løse hverdagsproblemerne på forskellig vis. Og så er det godt at have styr på, hvad man har i institutionen - men akutte problemer løser de altså også ved at 'låne' fra glemmekassen eller fra andre børn, når nu den 'utjekkede' mor har glemt, at pigen har tisset gennem samtlige fem par trusser på to dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.