Du skal endelig ikke stresse over hvad du skal bruge - du kan jo altid købe det lynhurtigt, hvis vuggestuen har særlige ønsker...
Pådagogerne skal nok fortælle dig, hvad du har brug for - også når der opstår nye behov. Et barn, der savler meget har fx brug for et mindre lager af tørre trøjer; til gengæld er det et lager af ekstrabukser, der skal til, når engang barnet smider bleen; det samme gælder hvis du har et barn, der ofte tisser igennem. Hvis ungerne er ude at bevæge på jorden sig her i vinteren ville jeg prioritere et lager af ekstrabukser, fordi bukser og strømper ofte kan blive våde (på trods af passende overtrækstøj). - Men det afhænger jo af institutionens vaner (mine egne børn har kunnet gå den første vinter i vuggestuen, så jeg ved ikke, hvordan 'man' behandler de helt små om vinteren).
Jeg har altid haft ekstra regntøj og gummistøvler i institutionen - andre tager tingene med frem og tilbage. På den måde kan man løse hverdagsproblemerne på forskellig vis.
Og så er det godt at have styr på, hvad man har i institutionen - men akutte problemer løser de altså også ved at 'låne' fra glemmekassen eller fra andre børn, når nu den 'utjekkede' mor har glemt, at pigen har tisset gennem samtlige fem par trusser på to dage...
Anmeld