Datter sat ud i frost for at spise mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.843 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. december 2010

als-vb

Faldt lige over denne her artikel på ekstrabladet http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article1465059.ece Jeg syntes det er for galt af den pædagog. Hvis ungen ikke er sulten nytter det da slet ikke noget at sætte hende ud og spise.... Hvad siger i andre? er det ok eller helt hen i vejret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Webredaktøren-vb

Hmm - jeg tænker umiddelbart, at der typisk er to sider af en sag. Ud fra artiklen virker det måske lidt hårdt, men situationen kunne jo også være, at alle børnene var klar til legeplads efter frokosten, men at Freja stadig var sulten. Måske fik hun så at vide, at hun kunne spise færdig på legepladsen, mens de andre legede derude. Skrevet en smule anderledes kunne det faktisk være, at pædagogen tænkte på, at Freja ikke skulle blive sulten ude på legepladsen, hvis hun ikke havde spist særligt meget. Jeg læser det ikke som en straf (og slet ikke fyringsgrund!), for hun bliver jo ikke sendt i skammekrogen i sneen, men kommer med de andre på legepladsen...

Anmeld

7. december 2010

als-vb

Det er rigtigt der kan være flere sider af denne sag. Tænkte faktisk selv lidt derhendad. Men hvis vi skal tage udgangspunkt i at det de siger er det rigtige hvad er holdningen så?

Anmeld

7. december 2010

Webredaktøren-vb

Tja, min dreng går jo i skovbørnehave, hvor de spiser ude medmindre, at der ligger sne på borde og bænke :sne: Jeg ville til hver en tid foretrække, at han fik mad - ude eller inde - hvis han er sulten, snarere end ingenting. Hvis der i stedet er tale om, at pigen fik at vide, at hun skulle blive siddende, indtil madpakken var tom, så er jeg helt uenig. Jeg mener aldrig, at børn skal tvinges til at spise op :angry: Hvordan læser I andre det? Er der tale om straf eller? Synes nemlig ikke helt, at artiklen svarer til overskriften ;)

Anmeld

7. december 2010

Johannamor-vb

Jeg har MEGET svært ved at tro, at en hel børnehaves pædagoger er med på at sende en 4-årig ud i kulden i halvanden time som straf for at hun ikke har spist sin madpakke. (For selvom der kun er én, der træffer beslutningen, så må de andre jo have opdaget det...) Der MÅ simpelthen være en anden side af historien - som når min 4-årige fortæller, at hun har leget med én, der slet ikke har været der den dag, eller når ungerne fortæller, at de ikke har fået det samme at spise - og madordningen er helt den samme. Faktisk mener jeg, at det ikke bare er en fyring, der kan komme på tale, hvis historien er sand - men fængselsstraf, for det er jo misrøgt af en barn, som man er ansvarlig for at passe på. Nej: Jeg tror ikke der er andet i den historie end hvad en journalist kan vride ud af lidt ingenting hos en ophidset mor. Og faktisk burde det også være strafbart, for det tjener kun til at få almindelige mennesker til at føle sig magtesløse - og hidse dem op.

Anmeld

8. december 2010

Happymummy-vb

Jeg synes også der mangler en del oplysninger i artiklen, til at bedømme sagen ordentligt. F.eks. lød vendingen 'sat ud i frost' for mig, som om pigen var sat direkte fra bordet ud i frost og sne uden overtøj og støvler. Men det står der jo ikke noget om. Hvis det var tilfældet, ja, så er der klart tale om misrøgt, men hvis hun har fået dragt, støvler og hue på, så er det en anden sag. Selvfølgelig holder man varmen en del bedre, når man løber og leger, end når man sidder stille i lang tid, men misrøgt ville jeg nok ikke kalde det. Og (som andre også har nævnt): Min søn fortæller mange røverhistorier og digter videre på ting, som er sket. Og det er ikke nødvendigvis altid man kan gennemskue hvad der er rigtigt eller forkert. En dreng fra børnehaven har fået skyld for ALT muligt, blandt andet ting, som er sket i vores hjem, hvor drengen aldrig har været... Og koncentrationen om maden ryger meget let - også når han er meget sulten. Og selvom hans madkasse bliver lagt i hans rum efter måltidet, går han ikke ud og spiser rester, når han er blevet rigtig sulten. Jeg får bare en møgsulten, overpylret rasmus-modsat + 1-2 halvfulde madkasser med hjem. Så jeg er glad for, at pædagogerne opfordrer til at spise mere, når de ser et barn ikke spiser så meget. Noget helt andet: At pigen måske ikke havde appetit, kunne jo faktisk have været et tegn på, at pigen allerede var en smule sløj, uden at pædagogerne havde opdaget det? Det er i hvert fald sket tit herhjemme - og uden, at man ellers har bemærket noget ved drengen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.