Jeg synes også der mangler en del oplysninger i artiklen, til at bedømme sagen ordentligt. F.eks. lød vendingen 'sat ud i frost' for mig, som om pigen var sat direkte fra bordet ud i frost og sne uden overtøj og støvler. Men det står der jo ikke noget om.
Hvis det var tilfældet, ja, så er der klart tale om misrøgt, men hvis hun har fået dragt, støvler og hue på, så er det en anden sag. Selvfølgelig holder man varmen en del bedre, når man løber og leger, end når man sidder stille i lang tid, men misrøgt ville jeg nok ikke kalde det.
Og (som andre også har nævnt): Min søn fortæller mange røverhistorier og digter videre på ting, som er sket. Og det er ikke nødvendigvis altid man kan gennemskue hvad der er rigtigt eller forkert.
En dreng fra børnehaven har fået skyld for ALT muligt, blandt andet ting, som er sket i vores hjem, hvor drengen aldrig har været...
Og koncentrationen om maden ryger meget let - også når han er meget sulten. Og selvom hans madkasse bliver lagt i hans rum efter måltidet, går han ikke ud og spiser rester, når han er blevet rigtig sulten. Jeg får bare en møgsulten, overpylret rasmus-modsat + 1-2 halvfulde madkasser med hjem. Så jeg er glad for, at pædagogerne opfordrer til at spise mere, når de ser et barn ikke spiser så meget.
Noget helt andet: At pigen måske ikke havde appetit, kunne jo faktisk have været et tegn på, at pigen allerede var en smule sløj, uden at pædagogerne havde opdaget det? Det er i hvert fald sket tit herhjemme - og uden, at man ellers har bemærket noget ved drengen
Anmeld