M.h.t. pointsystemet så kan jeg på ingen måde acceptere, at staten gør det umuligt for mennesker at leve sammen med den, de elsker. Og heller ikke, at staten vil lave strikse regler for, hvem der er en 'gevinst' for Danmark og hvem der ikke er det. Så vidt jeg ved er det ikke på Yale, man uddanner sosu-assistenter, som alle siger, at vi kommer til at mangle mange af - og iøvrigt forandrer samfundet sig så hurtigt, at man skyder sig selv i foden ved ikke at være fleksibel.
Jeg har det fint med, at der stilles krav om at udlændinge (både asylsøgere, indvandrere og familiesammenførte) integrerer sig, dvs. er selvforsørgende, taler dansk, kender samfundsopbygningen, bidrager til samfundet osv. indenfor en kort årrække. Men integration går begge veje, og så længe 'det gamle Danmark' ikke er åbent overfor mennesker udefra, så forhindrer vi de mennesker udefra, der er her, i at føle sig som en ligeværdig del af samfundet. Regler som pointsystemet er for mig at se en glimrende måde at forhindre integration, grave dybere kløfter og skabe 'had til Danmark'.
P.S. Bibi: Man kan sagtens være alene om at kaste med mudder, så du behøver ikke automatisk føle dig truffet. Fra den forsvundne tråd husker jeg kun de grimme ord - alle detaljer om hvem der sagde hvad først eller svarede på hvad bagefter er lykkeligvis forsvundet.
Anmeld