Så har jeg lige den anden dag fået ny info om vinterdæk ;)
De er faktisk KUN gode når det sner...
Bremselængden på sådan et par vinterdæk skulle være 10-15& længere end på sommerdæk, og så længe vejene ikke er snefyldte (hvilket de jo så ER idag altså) så skulle det faktisk være bedre med sommerdæk, trods kulden...
så måske skal vi konstatere at alle bare burde købe helårsdæk? ;)
Nej jeg har ikke mit på det rene, kører på sommerdæk endnu (desværre nedslidte) og har endda en bremsekaliber der hænger ad helvedes til (så ja, man kan vel sige jeg hænger lidt i bremsen) desværre har jeg også kun 3 vinterdæk klar, det 4. er punkteret, og jeg har ikke liiiige råd til at få det lappet idag... Desuden skal de flyttes over til en ny fælg, da de sidder på en fælg som ikke passer mig bil...
Og så er der jo lige det med kalibrene der ikke skifter sig selv.... Og min gratis-mekaniker, han er ærlig talt lidt doven i det...
Jeg venter spændt på at se om jeg får vinterdækkene på i år....
Havde ikke sidste år, og bortset fra jeg i ny og næ sidder fast i en indkørsel hist og her, så synes jeg faktisk det går glimragende alligevel. Jeg kører som jeg plejer, bremser blot lidt før, og starter lidt langsommere, og tager noget mere fart af i svingene... Ellers synes jeg fint man kan holde hastighedsgrænserne på almindelige sommerdæk...
Anmeld