72-årig kvinde vil være Mor igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.716 visninger
18 svar
0 synes godt om
22. november 2010

Det er stadig mig-vb

Men mener ikke hun har travlt... Den 72-årige kvinde blev Mor for første gang da hun var 66 år hvor hun fødte tvillinger - hvor kun den ene overlevede. Så er det jeg tænker, har vi ikke en udløbsdato hvad angår børn. Har i nogen deadline for hvornår det er sidste udkald? Jeg ville egentlig ikke have børn, og børn har heller aldrig været med i mine fremtidsplaner da jeg som ung sad og tænkte i det stille. Da jeg så alligevel blev gravid, valgte jeg at beholde barnet, men var overbevist om, at det skulle være et enebarn og indrømmer gerne, at det var min Mor der havde den største kontakt til ham - han boede simpelthen der hjemme de første år af hans liv. Og har i dag, den største binding/kærlighed til min Mor og ikke til mig. Hvilket jeg har det godt med. Så kom de to adopterede til. Og da jeg havde rundet de 40, som ALTID har været min egen deadline, begyndte det biologiske ur at tikke støjende og forstyrrende - og så fik jeg 3 børn på 4 år i en alder af 41, 43 og 45 :huh: Så jeg kan godt skrive under på at det ikke altid går HELT som man har planlagt det. Men 72 årig Mor, er det nu smart?? http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1451139.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

als-vb

Jeg vil umiddelbart sige at når mens er over er tiden slut for det løb. Jeg har personligt (pt) en holdning om at 40 må være sidste udkald. Jeg syntes hurtigt man kan blive mere bedsteforældrei forhold til børnenes kammeraters forældre. Og 72 år så begynder man at nå den gennemsnitlige alder for død, så syntes det er meget synd for et barn der måske kun har en tudsegammel mor i 5 år. Vi snakker jo plejehjemsalder (ved godt der er nogle der er frisk og rørige som 90 årige, men det er altså mere undtagelsen end reglen). Jeg syntes ikke det er i barnets tarv at få det så sent. min egen mor, tøsens mormor er ikke engang så gammel.

Anmeld

22. november 2010

Charlotte d. 17.-vb

als skrev:
Jeg syntes ikke det er i barnets tarv at få det så sent. min egen mor, tøsens mormor er ikke engang så gammel.
Jeg tror da bestemt, 72 er en relativt høj alder at blive førstegangs-bedstemor i. Mine morforældre var begge netop 72, da jeg fik min datter og gjorde dem til oldeforældre, så for os er det 'olde-alder'. Dermed skinner min holdning til emnet vist også igennem...

Anmeld

22. november 2010

Pia S-vb

Det er da bare så synd for sådan et barn. Hvor er lægens etik, hvis han hjælper hende? Sidste salgsdato er vist overskredet der for mange år siden - også første gang hun blev mor!

Anmeld

22. november 2010

Johannamor-vb

Jeg hører jo til dem, der rundede de 40, inden jeg var parat til at få børn - og sammen med én, der også var parat. Min holdning er dog helt klar: Man bør ikke kunne få hjælp til at få børn, når det biologiske ur har gjort det umuligt. Hos os var det aldeles muligt: Jeg blev gravid (nærmest) ved første forsøg begge gange. Men beslutningen var faktisk, at vi ville forsøge at få et barn - og ikke gå videre med behandlinger, hvis det ikke lykkedes af sig selv, som det jo så heldigvis gjorde...

Anmeld

22. november 2010

Soap-vb

40 er deleme også noget andet end 72 ... Der skinnede min holdning vist igennem :laugh:

Anmeld

22. november 2010

Rita-vb

Personligt synes jeg det er fuldstændig vanvittigt at få børn i så høj en alder. Efter min mening er det (i hvert fald) slut når overgangsalderen sætter ind. Jeg har altid sagt at min grænse var 35, men nu hvor jeg nærmer mig, er jeg ikke så sikker :laugh: Jeg kunne da godt se os få en efternøler om 4-5 år (hvor jeg så vil være 36-37) :)

Anmeld

22. november 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Synes det er et vink med en vognstang når overgangsalderen sætter ind og mens stopper.. Nogle er jo meget ungdommelige i 40'erne, mens andre faktisk mest minder om plejehjemsmateriale.. Så en alder har jeg ikke et bud på..

Anmeld

22. november 2010

Det er stadig mig-vb

Njaaa, det med overgangsalderen har ifølge mine erfaringer OGSÅ rykket sig en hel del år (muligvis i takt med at vi generelt lever længere end før i tiden)... I gamle dage kom overgangsalderen når man var i 30'erne, senere blev det i fyrrene og idag ligger den ret ofte når man er i 50'erne, så idag er man faktisk tættere på de 60 år, end på de 30 år når overgangsalderen er overstået! :ohmy: Jeg bliver 50, og har fx lige fået ny hormonspiral som skal virke til jeg er 55, og derefter tager vi stilling til, om jeg skal have én mere (via blodprøver) eller om jeg er kommet i overgangsalderen..... :huh: Så jeg kan som sagtens få flere børn i nogle år endnu, så naturmetoden kan jeg ikke lige gøre gældende hér...

Anmeld

22. november 2010

Soap-vb

Seriøst Helene blir du 50 ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.