Tålmodig.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

307 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. november 2010

trold01-vb

Det kan bare være så svært at bevare sine pædagiske evner, når nu junior ikke vil noget, er sur og på tværs lige meget hvad jeg prøver at foreslå. Især hvis der er tidspres på også. Børnehaven lægger feks. ikke skjul på at de syntes, det er på tide han selv tager tøj på. Vi lægger kræfter i andre sager, end kampen om tøjet. Bagefter, når jeg har tabt tålmodigheden og vi endelig er gode begge to igen. Så lover jeg altid mig selv, at det her vil jeg altså ikke ud i igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Det er stadig mig-vb

Ja og når man så har flere børn der bliver sure og på tværs på samme tid, så er det ligefør man har lyst til at tage den ene og banke den anden med! :laugh: Der var engang en episode hvor de ældste, som var små på det tidspunkt, virkelig sad og skøjtede rundt på stolene da vi skulle spise morgenmad, og det var lige meget HAVD jeg sagde og gjorde, så var det som om de bare ikke fattede en brik. Til sidst blev jeg SÅ stik sindssyg, at jeg tog hele skålen med havregrød og vendte den ud i håret på mig selv, mens jeg demonstrativt smaskede på fanskbrødet og sang på samme tid og klappede i tallerknen med skeen så det sjaskede til alle sider. Da blev de FULDSTÆNDIG stille og sad og måbede mens jeg kunne mærke havregrøden drive ned af nakken, og lige pludselig skreg vi bare af grin og grinede og grinede så jeg sjældent har været ude for noget lignende. Efter den dag sad de SÅ pænt og stille (og har gjort det lige siden) og nu hvor de er voksne kan de stadig grine af den gang jeg hældte havregrøden i håret på mig selv for ligesom at pointerer, at der er rigtig mange måder at spise på, den ene mere pæn og acceptabel end den anden :laugh: Så når det kommer til tålmodighed, så reagerer vi alle meget forskelligt, fniiis.

Anmeld

21. november 2010

als-vb

Kender det så godt.!!!! vi er også rigtig indei vil selv - kan IKKE selv alderen. Vi har nu endelig accepteret at hun prøver for at ca 2 sek efter at bede om hjælp. Men det er ligesom bare som om hun godt ved at der ikke altid er tid til det der vil selv noget og så er det at hun bliver frøken modsat og laver et hysterianfald af dimentioner... Vi er om nogen ihvertfald blevet enige om at hun er veldig godt udstyret på temperament siden. nægter at kalde det selvstændighedsalderen... er og bliver trodsalderen. (sagde den stædige moder med mindst lige så meget temperament)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.