Jul - hjemme eller udenlands?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. november 2010

Webredaktøren-vb

For at undgå bøvl og skuffede miner kan det være fristende at søge udenlands i julen. I år holder vi hjemme, men tanken er ikke fjern hos os ;) Har I holdt jul i udlandet, og var det en succes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Johannamor-vb

Jeg kunne aldrig finde på at holde jul 'i varmen' - medmindre jeg var 'i varmen' af helt andre grunde. For mig hænger julen i høj grad sammen med sne & kulde - selvom det i virkeligheden er sjældent, vi får det sådan. Jeg drømmer om jul i en bjerghytte i Norge engang - eller i en svensk skov. Jeg har holdt jul i USA engang. Det var med 30 frostgrader 1. juledag og høj klar blå himmel, hvor man næsten kunne høre iskrystallerne i luften ringle og hvor kalkunen blev tilberedt udendørs i en stenovn. Det var den ultimative snevinterjuledrøm. Jeg har også holdt jul i Nicaragua, hvor jeg tilbragte en del af juleaften på ladet af en lastbil sammen med en slagtet ko, der skulle fortæres næste dag af en flok kaffeplukkere. Og så har jeg holdt jul i Østrig, hvor vi havde drømt om hvis jul - og fik den 'almindelige grå udgave' i stedet. Ingen af de tre udenlandske jule har dog på nogen måde haft noget at gøre med, at jeg rejste væk fra julen herhjemme - det blev bare på den måde, fordi jeg var i udlandet af andre grunde.

Anmeld

18. november 2010

Fuzzbox-vb

Jeg kunne godt tænke mig at prøve, at holde jul ved svømmepølen i stedet for foran brændeovenen :) Min far tog til Thailand sidste år, og de sagde, at det var den bedste jul de har haft B)

Anmeld

18. november 2010

Pikora-vb

Webredaktøren skrev:
For at undgå bøvl og skuffede miner kan det være fristende at søge udenlands i julen. I år holder vi hjemme, men tanken er ikke fjern hos os ;) Har I holdt jul i udlandet, og var det en succes?
Nej, det har vi ikke prøvet; men vi har snakket om måske at tage på skitur engang. I øvrigt synes jeg da, at det er kedeligt hvis du forbinder julen med 'bøvl og skuffede miner'. Den beskrivelse er meget langt fra min opfattelse af julen; er det ikke kun, hvis man selv skruer forventningerne hos sig selv og børnene for højt op, at det falder ud på dén måde!! Slap af og hyg, siger jeg bare :cheer:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.