Mine erfaringer er, at de netop ikke lyver! Men blot undgår at fortælle om sandheden.
De personer har ikke noget at lyve om under hele perioden, for der er ikke én der mistænker dem for noget.
De 'spiller bare med' og er somregl også de første der hænger 'morderen/voldtægtsmanden' ud, selvom det jo i virkeligheden er dem selv.
Det med at lyve kommer faktisk først når de bliver anholdt, og dér vælter løgnene somregl ekstremt hurtigt, netop fordi de ikke kan holde sammen på historierne og heller ikke kan komme uden om at der findes beviser, og heller ikke kan forklare hvordan de kan blive´genkendt ved fx en 'line-up'.
Så personen lever såmænd fuldstændig i fred og fordragelighed. Ingen spørger dem om noget, ingen mistænker dem for noget og ingen holder øje med dem. Så ingen løgne. Kun alm hverdagssnak om løst og fast. Samtaler de kan have med hvem somhelst, intet dybdegående eller afslørende, blot medhold i, at personen skulle spærres inde og hænges op i kuglerne.
Nu er det jo sådan, at selv om de har DNA beviser fra Mordet 20 år tilbage, så er det ikke sikkert han kan dømmes for det. I Danmark er det sådan at DNA beviser ALDRIG må stå alene og at de SKAL have beviser på, at han rent faktisk KAN kædes sammen med mordet.
Så lige dér, der håber jeg at efterforskerne har fundet fx hendes ring eller ur hos den anholdte, eller, at han tilstår. Eller, at de er i besidelse af flere DNA beviser. For hvis der 'kun' er fundet sæd på liget, så holder den ganske enkelt ikke vand i byretten. Så på dét punkt holder jeg vejret!!!
Anmeld