Skal I have juletræ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
19 svar
0 synes godt om
9. november 2010

Webredaktøren-vb

I år tager vi for første gang ungerne med ud og fælder et træ, der kan pynte stuen i hele december :) Julen plejer ikke at blive holdt i vores hjem, så vi har de andre år bare haft et lille træ i en potte, men vi har gjort et stort nummer ud af at pynte det sammen med børnene :lol: Har I juletræ og plejer I at have det stående i hele december eller først helt tæt på juleaften?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Spunk-vb

Ja, vi skal have et juletræ og helst et der går helt op til loftet, hvis du spørger mig. Vi har kun haft et 1 gang før og der kom det først op nogle dage før jul. Men vi har talt om at vi skal have det tidligere i år, så man kan gå og glæde sig over det. Er godt nok lidt spændt på hvordan et træ der ikke er pyntet den nederste meter ser ud :dry: Gætter på at spunken ikke kan lade pynten hænge - det ville også være lidt meget at forlange af hende.

Anmeld

9. november 2010

als-vb

JJJJJAAAAAAA har ALTID haft juletræ. selv da jeg boede i ungdomsbolig. Og ikke bare sådan et lille gnaldet et, nej stort juletræ. Det samme skal vi have i år. Stort juletræ. og det bliver hentet i starten af december. Jeg ser juletræet som julepynt, så når alt andet julepynt skal op så skal juletræet også. Går jo så frygtelig meget op i mit juletræ. Har samlet mundblæst glasjulepynt siden jeg var barn, så iflg mig selv har jeg verdens flotteste juletræspynt ;) Vi skal i nisse/juleskoven og hente vores træ. er et helt event i sig selv.

Anmeld

9. november 2010

Fuzzbox-vb

JAAAAAAAAAAAAAAA :D Vi har altid haft juletræ :) Selv dengang vi boede i en 2-værelses havde vi en af de små juletræer, som gik til knæene :) Lea har hjulpet med træet lige siden hun kunne gå, så vi købte nogle af de plastikkugler, man kan købe, og nogle skumkugler (med Disney ;) ), plus hun får julehjerter at hænge op :) Vi sætter træet ind og pynter det den 20 december, kommer det in før, så tørrer brændeovnen det for hurtigt, og så er det ubehageligt, at falde ind i, når man snuber over ledningen ;)

Anmeld

9. november 2010

MetteNB-vb

Jeps - vi skal have juletræ og et stort et af slagsen. Vi skal ikke holde jul hjemme, men juletræet skal alligevel hentes. Det 'plejer' min mand at gøre med bassen og min svoger og niece. Må se, om den tradition ændrer sig til at blive familietur nu hvor mindstmanden er ved at være klar til juletræstur. Så har jeg fornøjelsen af at pynte. Drengene må pynte lidt, men det meste her er 'mor-pynt'. Vi plejer at hente træet en uge før jul.

Anmeld

9. november 2010

AyLa-vb

Vi har aldrig haft juletræ, vi holder så heller ikke rigtig jul da vi er muslimer. Men i år har vi tænkt os at købe et lille et, evt. sådan et i en potte eller lignende (mest af alt fordi vi ikke har så meget plads) Synes det er hyggeligt, og vil gerne lære min datter at vi ikke nødvendigvis er så forskellige fra alle andre og sagtens kan have juletræ, julepynt osv selv om vi ikke fejrer kristus fødsel ( og hvad har julepynt og juletræ egentlig også med det at gøre :))Hun skal selvfølgelig også have julegaver, og vi er som regel sammen med familien juleaften, da næsten alle har fri :)

Anmeld

9. november 2010

als-vb

AyLa skrev:
Vi har aldrig haft juletræ, vi holder så heller ikke rigtig jul da vi er muslimer. Men i år har vi tænkt os at købe et lille et, evt. sådan et i en potte eller lignende (mest af alt fordi vi ikke har så meget plads) Synes det er hyggeligt, og vil gerne lære min datter at vi ikke nødvendigvis er så forskellige fra alle andre og sagtens kan have juletræ, julepynt osv selv om vi ikke fejrer kristus fødsel ( og hvad har julepynt og juletræ egentlig også med det at gøre :))Hun skal selvfølgelig også have julegaver, og vi er som regel sammen med familien juleaften, da næsten alle har fri :)
Det kalder jeg sku integration. Syntes det er så fedt at høre om folk der er villige til at sætte sine børn ind i flere traditioner. Det er vi vidst nogle der kunne lære godt af. Og ja julemande/juletræ/julepynt er ikke alt sammen relateret til kristi fødsel.

Anmeld

9. november 2010

Kirle-vb

Ja KÆMPE juletræ og så når vi ikke holder jul hjemme. Det er ligesom andre siger en del af julepynten ;) Men vi får det nu først midt i december. Det er mere at ellers så drysser det så meget når det så endelig blvier juleaften... Og ja hmmm hvad har jul egentlig med Jesus at gøre?? ;) :D Ingenting herhjemme og vi er vist alle pæredanske, ja altså kæresten er fra Jylland meen det tæller vist også som dansk ;) :D :D

Anmeld

9. november 2010

jennie-vb

Vi skal have juletræ for 1. gang i år, de andre juleaftener har vi jo holdt her i DK mens vi boede i Grækenland, og der kunne de kun fås i plastik, og det gad jeg altså ikke. Og da vi jo kun har været på besøg, har det ikke været vores eget. Før børn var det ikke noget jeg gik så meget op i. Det bliver nok sådan et i 1,5 m str da der ikke er plads til mere.

Anmeld

9. november 2010

Johannamor-vb

Ja, vi skal have juletræ. Og det har vi haft siden vi fik den store - også selvom vi ikke har været hjemmet hvert eneste år. Sidste år var juletræet nu mest 'tyverisikring' - vi var ikke hjemme i 10 dage omkring juleaften - men juletræet var med til at få huset til at se beboet ud... Hos os er juletræet 'prikken på i´et' i juelpyntningen. Jeg er opvokset med at træet blev pyntet den 24. om formiddagen, men selv har jeg pyntet det den 23. om aftnen. Så det med at pynte træet sent er min tradition - og sådan bliver det også i år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.