At fotomanipulere??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Charlotte d. 17.-vb

- skal lige tjekke, om jeg kan finde ud af at vedhæfte billeder. (Sletter igen, hvis det ikke fungerer...) http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/27007_1384278691662_1372838591_31068684_178977_n.jpg
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Charlotte d. 17.-vb

Ok, det virker. Jeg er vild med det her billedbehandlingsprogram - 'modellen' er min datter, og som det fremgår, så trylles alle knopper, ujævnheder osv. i ansigtet væk. Så er det, jeg tænker på, at de her 'små, fine linjer' (læs: begyndende rynker), blodsprængninger etc., som alderen har velsignet mig med, vel også må forsvinde pist væk. Er det snyd at give manden et sådant foto af mig - altså vel at mærke med et lidt mindre teenage-mut ansigtsudtryk ;) - og ser det for 'poppet' ud til en dame på næsten 40? Han ønsker sig et billede af mig - og jeg føler ikke, alderen har gjort mig mere fotogen...

Anmeld

8. november 2010

Det er stadig mig-vb

Altså, nu ser han dig jo som du er til hverdag, altid! Så jeg synes jo sådan et billede er helt fantastisk, og måske mere kunstnerisk og faktisk langt mere interessant end et almindeligt billede..... Sådan lidt moderne Andy Warhol agtigt, bare uden pang farverne..... Smuk smuk datter dér, de øjne er sikkert mindst lige så smukke på et almindeligt billede :) Så JEG ville da helt klart vælge sådan et billede, fremfor et alm hverdagsbillede......

Anmeld

8. november 2010

MAMMARAZZI-vb

Hold da op, du har en smuk datter :cheer: Det skal du da bare gå efter, det er jo kunst ;) ...hvad hedder billedbehandlingsprogrammet??? Hvis man nu skulle få brug for det :blush:

Anmeld

9. november 2010

Kirle-vb

Smuk datter og du må da også være smuk med sådanne gener. :D Og ligesom heleneK siger ham der manden er jo vant til alle de små 'fejl' som han sikkert syntes er charmerende :) Sådan er det jo gerne. At det vi ser som fejl og er måske lidt pinlige over gerne ses som charmerende af dem som holder af os :)

Anmeld

9. november 2010

Laurie-vb

Hvor er hun bare smuk... og helt enig med de andre.. giv et billede af dig til din mand :) Så kan han vise dig frem.. .hvis han tør!!

Anmeld

9. november 2010

Charlotte d. 17.-vb

Instruktionen fra min datter lyder: Windows billedgalleri - gør billedet sort/hvidt, hvis det ikke er det i forvejen - og rediger så på kontrast og lydstyrke. Forsøg dig/jer frem. - Det lyder ikke så svært ;) Jeg vil prøve med et par fotos af mig selv, nu hvor jeg har fået 'GO!' fra jer. Helene nævner Warhol - mine kreative billedkunstkolleger bruger præcis samme billedbehandling af portrætfotos og får så eleverne til at lave 'Warhols' af dem. Det kunne faktisk være sjovt at eksperimentere med komplementærfarver, male Johannes ansigt gult og håret lilla - eller noget. Og måske også afprøve det på fotos af mig selv - det ville da være en original gave til manden. Og tak for de pæne ord om hende. Heldigvis kan hun også skabe sig og skære ansigter og være morgengrim og 'kikset' :) - og selv mener hun selvfølgelig, at der er 1000 ting galt med hendes udseende.

Anmeld

9. november 2010

MetteNB-vb

Kan kun tilslutte mig de andre - GO. Helt klart ok at manipulere med et billede og gå efter det fotteste resultat. Du må lige huske at skrive, hvordan resultatet bliver og om halvanden måned, hvad din mand sagde til det.......

Anmeld

10. november 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

selvfølgelig må man manipulere.. Bumser og poser under øjnene har det nemlig altid med at dukke op på fotodagen.. Min far har sendt mig et link med en pige der billedmanipulerede et dating-site-billede.. Hun gjorde det ikke så godt, så man kan se hun havde doblet sin bryststr. (pga en svejende dørkarm i baggrunden). Og så har min far, som er fotograf, manipuleret med Alma's ar i ansigtet, på nogle billeder, så det er mindre tydeligt..

Anmeld

2. februar 2011

Charlotte d. 17.-vb

Manipulere er måske egentlig et lidt forkert udtryk, vi vil vel vare have at billederne skal vise ungerne som vi har dem på nethinden, perfekte og dejlige :) eller hvad det nu lige var vi tænkte da vi tog billedet. Og så er det vel også ok at fjerne mælkeskæg, bussere, rifter og hvad vi ellers ikke lige havde set i farten.. Hvis jeg kører fast henter jeg masser af inspiration fra nogle af proff'erne som fex ham fotografen her, som fanger lige det jeg tænker på... Her ligger hans børnefoto Jeg har prøvet ldit af hvert, men er efterhånden blevet helt skarp med et fotoprogram der hedder Gimp, det kan lidt mere end Picasa osv... Stor hilsen fra Sangsvalen, mor til to linselus :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.