Festsange / Underholdning - 40 års fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.188 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. november 2010

MetteNB-vb

Skal snart til 2 x 40 års fødselsdag - igen. Dem har der været en del af i år. Til alle de tidligere fødselsdage har vi haft arrangeret en eller anden form for underholdning. Denne gang synes jeg/vi, det er lidt sværere. Vi snakker derfor om, at det evt. kunne være sådan en færdig festsang evt. en, der lægger op til noget sjovt. Nogen, der har et bud på noget sådant eller en kreativ ide til underholdning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

Heidi Nielsen-vb

Jeg brugte en til min mormor´s 70 års fødselsdag....sådan en for sjov sang....men den er vist nok ikke helt stue ren :P

Anmeld

6. november 2010

MetteNB-vb

GGG - tænker, at hvis den kan gå an til en 70 års fødselsdag, kan det måske også gå an til en 40 års ;)

Anmeld

6. november 2010

Heidi Nielsen-vb

He he he ja det kan du have ret i......finder den lige og kopiere den ind til dig. Så kan du se om den kan bruges :) eller om den kan give ideer....

Anmeld

6. november 2010

MetteNB-vb

Tak skal du have. Venter spændt på at se, hvad du har udsat en 70 årig for ;)

Anmeld

6. november 2010

Heidi Nielsen-vb

Ja jeg har faktisk to kan jeg se...her kommer den første... Melodi : I skoven skulle være gilde. I dag vi skriver til dig – i dette ” Herrens” år. Vi vil så gerne sikre os, du fuld tilfredshed får. I relation til dette, vi derfor vil berette: Kommunen har et tilbud om et aktivt ældreliv – Du kan nu blive medlem af vor klub for gamle liv Vort plejehjem er Solvang, det passer dig vi tror. Vi synes du skal komme ind og se, hvordan vi bor, Og hilse pænt på bossen, han har jo krudt i nossen, Han er så dygtig til at holde os i fuld vigør. Han giver timer i strapudemaj og peddigrør Hvert år til påske ta´r vi vor´ tænder på. Så kører vi med servicebus til bal i ”Springforbi” Her drikker vi macon´er og danser med balloner. Og der bli´r givet præmie for det allerbedste knald. Kommunen yder tilskud, da det er et genbrugsbal. En gang om året holder vi sportsdag i det fri. Vi gi´r den hele armen til de fleste ligger lig. I år er førsteprisen: At komme i avisen, Den nyeste med Jodle Birge ”Fluer i tyrol” Samt retten til at få kommunens bedste kørestol. Det hænder, erotikken går hen og bliver væk – Især hvis den vi gør det med, sig får et fysisk knæk. Så prøver vi at bytte, og kan det ikke nytte, Ta´r vi en tur i skoven for at se en rigtig tyr. Det er i hvert fald bedre, og så er det ikke dyr´. Har dette interesse, så bare kom afsted. Du skal ej gå derhjemme – du må endelig ta´ med. Hvorfor gå i tomgang, når man kan gå på omgang. -På centret er man gearet til at ta´ sig pænt af dig Du får et bedre liv på vores glade plejehjem Det er så meningen at man skal sætte det op som et brev fra kommunen, social og sundhedsforvaltningen. Vedr. Ældreforsorgen. Ved melodi skal der stå journalnr.

Anmeld

6. november 2010

Heidi Nielsen-vb

Den næste lægger jeg lige ind i morgen, den kan ikke lige kopieres ind så jeg er nød til at skrive det hele ind......

Anmeld

7. november 2010

Charlotte d. 17.-vb

Lige et indspark: Jeg synes, man skal passe på med de færdige sange. Meget ofte er det gengangere, som adskillige af gæsterne - og måske fødselaren selv - kender i forvejen og HAR sunget med på og smilet ad en eller fem gange allerede, og så er det altså ikke sjovt længere. - Jeg har endda oplevet til et bryllup, at to hold gæster kom med samme sang - inklusive diverse 'redskaber' - og da var det svært ikke at krumme tæer, da den kom anden gang (jeg undrede mig nu også over, at hold 2 ikke 'trak sig'). Hvis I ikke selv kan eller orker at skrive en sang, er det så ikke en mulighed at lave en anden type underholdende indslag? Selv om ideen måske er genbrug, så bliver det langt mere personligt end en standardsang, som bare er fundet og kopieret. Det er ikke for at høvle noget eller nogen ned, og jeg håber ikke at have trådt nogen over tæerne, men jeg sad selv med et stivnet smil til vores bryllup, da en sang, jeg havde set/hørt flere gange før - og i øvrigt ikke fandt særligt sjov - blev afsunget. Måske er det tanken, der tæller, men ligesom med gaver, så gør det ikke noget, hvis der ligger lidt personlig omtanke bag.

Anmeld

7. november 2010

Charlotte d. 17.-vb

Og så ville lidt kreative ideer herfra måske være på sin plads, I know, men jeg plejer selv at skrive sangen eller talen - eller lave sketchen - så der er ikke rigtigt noget at genbruge.

Anmeld

7. november 2010

MetteNB-vb

Tak for sangen Heidi. Den var ikke så fræk, som jeg havde tænkt ;0) :blush: Og Charlotte - føler mig bestemt ikke fornærmet. Kan sagtens se, hvad du mener. Kan nu heller ikke forstå, at hold 2 ikke trækker sig, når den har været en gang.... Jeg har en veninde, der er ret god til det med sange, så ender måske også med, at hun skriver en. Vi synes dog, at tiden er lidt rigeligt besat alle steder pt., og de andre gange hvor vi har skullet 'stå for underholdningen', har det krævet møder og aftalefordeling. Det har været svært at ramme en dato....... Ser dog ud til, at vi alligevel skal mødes næste søndag, så nu ser vi. - men aktive og sjove indslag til underholdning er også efterspurgt i denne tråd, så bare frem med ideerne ;) - og hvis det er noget, der ikke kræver den vilde forberedelse, vil det være perfekt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.